رسانه های چین ضمن انعکاس سفر رییس جمهوری روسیه به ایران از قول ولادیمیر پوتین آورده اند که توافق هسته ای سال 2015 میلادی ضامن صلح و ثبات منطقه و جهان است.
کد خبر: ۵۱۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 02 November 2017
به گزارش تابناک : رسانه های چین از جمله تلویزیون مرکزی این کشور به انعکاس سفر رییس جمهوری روسیه به ایران و اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در تهران پرداختند.
این رسانه ها آورده اند که پوتین در تهران ضمن شرکت در نشست، ملاقات های مهمی با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری داشته است.
خبرگزاری شین هوا دیدار پوتین را در بخش آنلاین و مطبوعاتی مورد توجه قرار داده و آورده است که روسیه و ایران به توافق رسیده اند که در زمینه سرمایه گذاری و طرح های زیربنایی همکاری نزدیکتری داشته باشند.
بحث در باره کریدور شمال و جنوب که از روسیه و آذربایجان به ایران می رسد و توسعه شبکه انرژی میان این سه کشور و همچنین تجارت و سرمایه گذاری متقابل از زمره مهمترین مسایلی است که به گزارش خبرگزاری رسمی چین میان سه طرف رایزنی شده است.
تارنمای 'انگلیش نیوز' هم چین می نویسد که ایران و روسیه دارای توافقاتی در بخش حمل و نقل و فناوری هسته ای هستند اما می خواهند مناسبات را به سطح بالاتری ارتقا دهند زیرا به گفته مسئولان دو کشور ظرفیت های زیادی برای دوکشور موجود است.
گزارش می افزاید که مبارزه با تروریسم در سوریه و تقویت همکاری های دو کشور در منطقه برای حراست از صلح و ثبات ازجمله دیگر مسایل مورد رایزنی سه کشور و بخصوص ایران و روسیه بوده است.
در گزارش رسانه های جمعی چین آمده است که پوتین هیچ محدودیتی برای تجارت روسیه با ایران قایل نیست و تاکید دارد شرکت های این کشور آماده همکاری با تهران در زمینه حمل و نقل، راه آهن ، فناوری هسته ای و صنایع و عرصه های دیگر هستند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار