مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل در سیستم های اداری به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۵۱۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 30 October 2017
پیمان سلاجقه صبح یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل در شهر سرچشمه اظهار داشت: با برگزاری رزمایش آمادگی تولید می شود و در رزمایش ها متوجه ضعف ها می شویم، لذا هر دستگاه و سازمانی با توجه به تهدیداتی که در حوزه پدافند غیرعامل دارد تمرین ها و رزمایش هایی را برگزار کرده و دانش تخصصی خود را در حوزه پدافند غیرعامل بالا ببرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن انسان است، پدافند عامل برای دورسازی تهدیدات و پدافندغیرعامل برای کاهش آسیب پذیری تاسیسات و تجهیزات و نیروی انسانی است.

سلاجقه با بیان اینکه قدمت پدافندغیرعامل به اندازه عمر زندگی بشر می رسد چرا که هم انسانهای اولیه و هم انسانهای عصر جدید چالشهایی دارند، یادآور شد: پدافندغیرعامل بی اثر کردن اثر تهدید بر کشور، استان و دستگاه و تقابل جدی با تهدیدات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که باید پنج اصل افزایش بازندارندگی، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمات ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر اقدامات خصمانه دشمن را دارا باشد.

سلاجقه افزود: دو نوع تهدیدات طبیعی و انسان ساخت وجود دارد که در تهدیدات طبیعی انسان در آنها دخالت ندارد اما در تهدیدات انسان ساخت علم و دانش و صنعت و کینه و عداوت در آنها دخالت دارد و تهدیدات گروه دوم در دسته پدافندغیرعامل قرار می گیرند.

وی باارزش ترین دارایی در پدافندغیرعامل را مردم و زیرساختهایی که در حوزه مردم بیشتر فعالیت می کنند، دانست و افزود: هر مدیر در حوزه فعالیتهای خود باید دارایی فیزیکی، سایبری را بشناسد و تهدیدات نظامی، زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتوی، کالبدی و ... که متوجه دارایی دستگاه خود است را شناسایی کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه اصلی ترین بحث در پدافند غیرعامل مکان یابی است، تصریح کرد: پدافندعامل یک نهاد تخصصی است اما پدافندغیرعامل گستره آن کل کشور و استان و بخش خصوصی و دولتی است و همه مردم را در برمی گیرد و همه شهرستانها و استانها شورای پدافندغیرعامل دارند.

سلاجقه بیان کرد: فلسفه وجودی پدافندغیرعامل بحث تهدیدشناسی است که تهدید در خارج از مرزهای ما است و ما بحث آسیب پذیری را داریم و مصون سازی کشور باید از طریق افزایش بازدارندگی و آمادگی در برابر تهدیدات باشد.

وی با بیان این مطلب که برای مصون سازی باید به یکسری از امکانات و داشته ها مجهز باشیم، یادآور شد: کار پدافندغیرعامل پیش بینی، پیشگیری و آمادگی در حوزه های مختلف است و هر کشوری دارایی های آن بیشتر باشد و نیاز به آمادگی بیشتری در برابر تهدیدات دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در کشور سه نوع دارایی داریم که شامل زیرساختها، مردم و مدیران و سیستم اداری است که باید مصون سازی در آنها شکل بگیرد.

سلاجقه به سابقه تاسیس سازمان پدافند غیرعامل اشاره و مطرح کرد: سازمان پدافند غیرعامل از سال ۸۲ کار خود را آغاز کرده و در برنامه پنج ساله چهارم، پنج ساله پنجم و پنج ساله ششم آمده که تمامی طرحهای عمرانی باید پیوست پدافندغیرعامل داشته باشند.

وی بیان داشت: اخیرا در استان کرمان شرکتهای مهندسی مشاور پدافند غیرعامل در حوزه معماری و شهرسازی ورود کرده اند تا اقدامات آن را انجام دهند و در بقیه رشته ها نیز قرار است این کار انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در بین مردم و مسئولان در زمینه پدافند غیرعامل، تأکید کرد: پدافند غیرعامل در سیستم های اداری باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار