دکتر اسماعيل چمني با تاکيد به اينکه در مجموعه شهرداري هرفردي به اندازه توان خود تلاش مي کند افزود: عملکرد شهرداري بستگي به عملکرد نظارتي شورا دارد؛ به طور يقين هر قدرعملکرد و نظارت شورا بيشتر باشد عملکرد شهرداري نيز به همان اندازه بهتر خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ 15 February 2015

 نايب رييس شوراي شهر تبريز لازمه توسعه تبريز را وجود مديريت واحد شهري دانست و گفت: وجود مديريت واحد شهري باعث تسريع در توسعه شهر مي شود و همچنين از دوباره کاري ها و هدر رفتن سرمايه جلوگيري مي کند.

به گزارش خبرنگار ما در تبريز ؛دکتر اسماعيل چمني با تاکيد به اينکه در مجموعه شهرداري هرفردي به اندازه توان خود تلاش مي کند افزود: عملکرد شهرداري بستگي به عملکرد نظارتي شورا دارد؛ به طور يقين هر قدرعملکرد و نظارت شورا بيشتر باشد عملکرد شهرداري نيز به همان اندازه بهتر خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه تعداد اعضاي شورا 21 نفر است و تمامي تصميمات متخذه با آراي نصف به علاوه يك تاييد مي شود گفت: همه اعضاي  شورا بايد به عنوان منتخبين مردم عملکرد خود را به صورت شفاف به مردم بيان کنند و پاسخگوي خواسته مردم باشند .

وي افزود: خروجي جلسات شورا بايستي حل مشکلات اجتماعي،اقتصادي و فرهنگي شهر و شهروندان باشد.

دکتر چمني از نقد مديران پس از اتمام دوره مديريتي آنها انتقاد کرد و گفت: زماني نقد مثمرثمر خواهد بود که به موقع و در جاي خود باشد و نقدي که پس از اتمام مسووليت مديري صورت مي گيرد، موثر نخواهد بود ،  عضو شوراي شهر در پاسخ به اين سوال که عملکرد شهردار قبلي تبريز را چگونه ارزيابي مي‌کنيد، اظهار داشت : بنده زماني از شهردار قبلي انتقاد مي‌کردم که در سمت مديريتي خود باقي بود، اينک  که آقاي نوين رفته‌اند خوب نيست عملکرد وي را نقد کنيم، شهردار قبلي نيز نسبت به توان خود زحمت کشيدند و من فقط مي‌توانم از وي تشکر کنم.

عضو شوراي شهر تبريز؛ عدم وجود حزب در  شوراي شهر را مشکل عمده شورا عنوان کرده و اظهار کرد: تا زماني که انتخابات ما بر مبناي ائتلافات واقعي و احزاب نباشد مشکلات ما همچنان پابرجا خواهد ماند زيرا تعامل زماني خود را عينيت مي بخشد که بصورت حزبي باشد.

وي افزود: بايد افرادي که در عرصه انتخابات وارد مي شوند عضو يک حزب باشند و يک هدف را دنبال کنند تا مردم هم به برنامه هاي حزب راي بدهند.

نائب رئيس شوراي شهر تبريز همچنين عدم وجود آيين نامه داخلي را از نکات منفي شوراي شهر دانسته و تصريح کرد: عدم وجود آيين نامه داخلي موجب شده تا اعضاي شوراي شهر نتوانند به وظايف قانوني خود عمل کنند.

وي عدم وجود قوانين به روز و متناسب با نياز فعلي جامعه را معضل اصلي شوراي شهر دانست وتاکيد کرد: براي بهبود عملکرد شوراي شهر بايد در قوانين تجديد نظر صورت گيرد و اين قوانين که مربوط به 30 سال پيش است به روز شوند.

اعضا شورا بايد از اعطاي امتيازات و هبه هاي متعدد و بيجا پرهيز کنند

چمني به موضوع هبه در شورا اشاره کرد و گفت: هبه به عنوان بيت المال بايد در موارد مورد نياز و بجا استفاده شود و  اعضا شورا به عنوان منتخبين مردم بايد از اعطاي اين نوع امتيازات و هبه هاي متعدد و غير ضروري پرهيز کنند.

نائب رئيس شوراي شهر تبريز با تاکيد به اينکه پروژه هايي که در بطن مردم تاثيرگذار باشد براي ما مهم و اولويت دار تلقي مي شود افزود: مسيرگشايي ادامه خيابان 42 متري به اتوبان پاسداران و همچنين طرح راسته کوچه از مهم ترين طرح هاي اولويت دار شهرداري در سال 94 است .

وي توجه به مناطق محروم و محروميت زدايي را موضوع مهمي عنوان کرده و ادامه داد: در بودجه امسال پيشنهاد کرده ايم مناطقي که بودجه کافي براي پروژه هاي عمراني خود را ندارند، بصورت متمرکز و از طريق شهرداري مرکز کمک شود.

دکترچمني با بيان اينکه مصوبات شورا بايد حتما در چارچوب قانون باشد گفت: با تمام اعضاي شوراي در چارچوب حفظ منافع شهر و مردم تعامل و روابط ضابطه مند داريم .

وي افزايش تعداد اعضاي شوراي شهر را عامل کند شدن روند کار شورا و يکي از دلايل کاهش تعداد جلسات شورا  دانست و اظهار کرد: با کاهش تعداد اعضاي شوراي شهر موافق هستم و افزايش اعضا تنها بايد زماني انجام شود که جمعيت شهرها به دو برابر افزايش يابد .

نايب رييس شوراي شهر تبريز لازمه توسعه تبريز را وجود مديريت واحد شهري دانست و گفت: وجود مديريت واحد شهري باعث تسريع در توسعه شهر مي شود و همچنين از دوباره کاري ها و هدر رفتن سرمايه جلوگيري مي کند .

وي با بيان اينکه اميدواريم نمايندگان مجلس تصويب لايحه مديريت واحد شهري را براي حل مشکلات شهري از اولويت هاي خود قرار دهند افزود:ما به عنوان شوراي شهر، در عمل نمي توانيم بر نوع فعاليت ساير ادارات نظارت کنيم و تنها بر اساس روابط، کار مردم را در ديگر ادارات پيگيري مي کنيم .

وي با بيان اينکه منبع درآمد شهرداري از تغيير کاربري و عوارض است افزود: شهرداري بدنبال درآمد پايدار است  زيرا يک روز بالاخره زمين‌ها و تغيير کاربري‌ها تمام مي‌شود و در اين راستا جذب پروژه هاي مشارکتي با سرمايه گذاري بخش خصوصي منبع درآمد پايدار براي شهرداري است که در اين مورد هم بايد به زمان بندي اجراي پروژه ها توجه کافي شود.

چمني در مورد بعضي عزل و نصب‌ها در ميان مديران شهرداري و عدم برگزاري کنفرانس مطبوعاتي توسط شهرداري تبريز گفت: برگزاري يا عدم برگزاري  کنفرانس مطبوعاتي شهردار تبريز ربطي به شوراي شهر ندارد و هر گونه عزل و نصب‌ نيز از اختيارات شهردار هست و اگر مواردي هم بر خلاف قانون باشد خود شهردار بايد پاسخگو باشد و شوراي شهر در اين خصوص عزل و نصب و کارهاي اجرايي قانونا حق دخالت ندارد و هرکارمند نيز موظف است از مدير بالادست و شهردار خود تبعيت کند .

دکترچمني احياي بافتهاي فرسوده و حاشيه نشين را از اولويتهاي شوراي شهر عنوان کرد و گفت: 2500 هکتار بافت فرسوده در تبريز وجود دارد  که با معاف کردن ساکنان اين مناطق از پرداخت عوارض ساخت و ساز، در راستاي احياي بافت فرسوده تلاش مي کنيم.

وي اساسي ترين مشکل شهر تبريز را ترافيک عنوان کرد و گفت:براي حل اين معضل و رسيدن به شهر سالم و جلوگيري از اتلاف وقت و آلودگي هوا بايد علاوه بر توجه ويژه شهرداري براي سرعت بخشيدن به پروژه هاي مترو و تراموا ،در استفاده مردم  از وسايل حمل و نقل عمومي نيز فرهنگسازي کنيم.

 عضو شوراي شهرتبريز ادامه داد: بسياري از پرونده هاي قضايي و مرگ و مير ها ناشي از سوانح رانندگي هستند که اين نشان از اهميت توجه به مقوله ترافيک است.

دکترچمني در مورد ساختمان جديد شورا گفت: ساختمان مجلل بر عملکرد شورا تاثيري ندارد و بايد پولي که در اين راستا قرار است خرج شود به پروژه هايي که مي تواند براي مردم موثر باشد استفاده شود.

وي با بيان اينکه معتقدم احداث ساختمان جديد تنها هدر دادن پول است گفت: به نظر من ساختمان فعلي شورا بدليل دسترسي آسان شهروندان و مراجعان مناسب است و نيازي به ساختمان جديد شورا نيست.

 نائب رئيس شوراي شهر تبريز ؛ در رابطه با افزايش کرايه تاکسي ها گفت: افزايش کرايه تاکسي ها در چارچوب قانون و با تصويب شوراي شهر در اول سال 94 انجام خواهد گرفت و از مسئولان تاکسيراني تقاضا مي کنم با تاکسيران هاي متخلف برخورد قاطع کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار