در حالی که پیشنهاد شهرداری همدان فروش 100 درصدی کارخانه سیمان است برخی مسوولان به گزینه واگذاری آن به بخش خصوصی می اندیشند.
کد خبر: ۵۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 23 June 2015

شهردار همدان از واگذاری کارخانه سیمان شهرداری همدان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: افزایش عوارض ارزشافزوده سبب نارضایتی مردم همدان شده است.

به گزارش تسنیم ، سیدمصطفی رسولی در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اینکه تعیین تکلیف کارخانه سیمان شهرداری همدان چند سالی معطل مانده است، اظهار داشت: در حال حاضر بخش خصوصی برای واگذاری این کارخانه آماده بوده و بهترین کار در این زمینه واگذاری کارخانه سیمان شهرداری به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه با طرح مسئله واگذاری کارخانه سیمان شهرداری همدان مشکلات بسیاری از سوی برخی افراد به وجود آمده است، عنوان کرد: فروش کامل سهام به صورت نقدی، فروش سهام و تهاتر با ماشینآلات مختلف و مشارکت با سرمایهگذار از جمله راههای در نظر گرفته شده شهرداری همدان برای این کارخانه است که نیازمند تصویب یکی از این راهکارها توسط شورای شهر هستیم.

رسولی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری همدان فروش 100 درصدی کارخانه سیمان است تا سازمان عمران را نجات دهیم، تصریح کرد: اولویت دوم مشارکت با سرمایه‏گذار بخش خصوصی است که البته شهرداری همدان توان مالی لازم برای انجام این اقدام را ندارد چراکه باید براساس سهم خود پول به این پروژه تزریق کند.

شهردار همدان با اعلام اینکه یک سال در زمینه تعیین تکلیف کارخانه سیمان شهردای همدان بحث و بررسی شده و تاکنون معطل مانده است، بیان کرد: پولی که از این طریق واگذاری کارخانه سیمان شهرداری همدان به دست می‏آید تنها برای سرمایهگذاری هزینه شده و از آن برای پرداخت حقوق و مزایا استفاده نمیشود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان شهرداری همدان براساس برآورد اولیه 18 میلیارد تومان ارزشگذاری شده است، تصریح کرد: امیدواریم شورای شهر تصمیم بر واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی بگیرد تا بخشی از مشکلات شهرداری و سازمان عمران کاهش یابد.

وی بیان کرد: افزایش عوارض ارزشافزوده شهر همدان در سال 94 سبب نارضایتی همشهریان و مردم همدان شده که انتظار میرود با پیشنهاد شهرداری همدان مبنی بر اصلاح این عوارض موافقت شود.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان نیز در این جلسه از بازنگری در دفترچه قیمت منطقهای همدان خبر داد و گفت: در نظر گرفتن حداقل قیمت منطقهای ناعادلانه بوده و سبب متضرر شدن مردم می‏شود که امیدواریم تا سال آینده بتوان آنها را اصلاح کرد.

سیدحسین معصوم زاده عنوان کرد: دقت لازم در تصویب تعرفه عوارض ارزش‌افزوده نشده و شاهد 3 برابر شدن تعرفه نسبت به سال گذشته هستیم که به حق نبوده است، از این رو درخواست شد که به تعرفه سال گذشته بازگردیم تا شهروندان با حجم سنگین پرداخت عوارض مواجه نشوند.

وی درباره واگذاری کارخانه سیمان شهرداری همدان به بخش خصوصی نیز گفت: کارخانه سیمان شهرداری همدان موضوعات پیچیدهای دارد ولی به دنبال این هستیم تا با واگذاری بخش قابل توجهی از مشکلات شهرداری همدان در این زمینه را برطرف کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار