کد خبر: ۵۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 22 June 2015
  رییس اداره محیط زیست شهرستان کرج از نظارت جدی برای جلوگیری از ورود آلودگی‌های نفتی به روخانه‌های کرج خبرداد.
حمید رضا لشکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز،گفت: امسال دومین بار است که علت بی‌احتیاطی، آلودگی نفتی به رودخانه کرج نفوذ کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رودخانه حفاظت شده کرج علاوه براین که زیستگاه اصلی ماهی قزل آلای خال قرمز است بخشی ازآب شرب شهروندان را نیز تامین می‌کند به همین دلیل حساست ویژه‌ای درخصوص حفظ سلامت و عدم ورود آلودگی به آن  وجود دارد .
وی در توضیح زمان ورود آلودگی نفتی به این رودخانه گفت: این حادثه روز سه شنبه ۲۶ خردادماه در محدوده آبگیر بیلقان رخ داد .
وی با اشاره به علت ورود این آلودگی گفت: منبع این آلودگی نفتی ناشی از نشت گازوئیل از یکی از ویلاهای شخصی مستقر در حاشیه رودخانه حفاظت شده کرج بود.
وی ادامه داد: هرسال شاهد گزارشاتی در زمینه ورود آلودگی نفتی به رودخانه‌های استان هستیم به طوری که سال گذشته پنج گزارش دراین خصوص دریافت شد.
این مسوول اضافه کرد: ماموران گشت اداره محیط زیست شهرستان کرج  با پایش مستمر در مسیر رودخانه‌ها و مناطق حفاظت شده کرج به سرعت منبع ورود آلودگی‌های نفتی را شناسایی و اقدامات عملی برای متوقف کردن نفوذ این آلودگی‌ها به رودخانه ها را فراهم می‌کنند.
لشکری یادآورشد: پرونده قضایی در خصوص ورود آلودگی نفتی از تانکر گازوییل این ویلا تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.
رییس اداره محیط زیست شهرستان کرج در پایان گفت: دستگاه قضا با کسانی که با اهمال موجب آلوده شدن آب رودخانه‌های کرج می‌شوند برخورد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار