عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبرداد
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از سفر کمیسیون اصل ۹۰ به استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این سفر با اهداف نظارتی و رسیدگی به اجرای قوانین در دستگاه‌ها و شکایات مردمی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۱۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 24 October 2017

محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با  فارس  از سفر کمیسیون اصل ۹۰ به استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: این سفر با اهداف نظارتی و رسیدگی به اجرای قوانین در دستگاه‌ها و شکایات مردمی صورت گرفته است.

رسیدگی به هرگونه لابی‌‌گری از جمله وظایف کمیسیون اصل ۹۰ 

وی با بیان اینکه از جمله وظایف کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی به اجرای قانون اساسی و شکایات مردمی است، ادامه داد: این کمیسیون بسیار تخصصی بوده که وظایف محول شده به مجلس در اصل 90 قانون اساسی جمهوری اسلامی را انجام می‌دهد و به موضوعات مختلف نظارتی و اجرای صحیح قوانین در تمام دستگاه‌ها رسیدگی کرده و جلوی هر گونه لابی‌گری و کارهای پشت پرده را می‌گیرد.

سفر 4 روزه کمیسیون اصل ۹۰ به استان آذربایجان‌شرقی در راستای نظارت و بررسی اجرای صحیح قانون 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ابراز کرد: سفر کمیسیون به استان آذربایجان شرقی پنجمین سفر این کمیسیون بوده که به مدت چهار روز طول خواهد کشید و هدف اصلی نظارت و بررسی مسائل و مشکلات استان در دستگاه‌های اجرایی که باعث شده در اجرای قوانین تعللی رخ دهد، خواهد بود.

وی ادامه داد: البته در کنار بحث نظارتی کمیسیون روی اجرای قانون و مقررات در دستگاه، برخی گزارشات مردمی نیز به دستمان رسیده که به تک تک آنها رسیدگی خواهد شد.

2 محور تعیین شده برای سفر کمیسیون اصل ۹۰ به استان 

سعیدی در تشریح برنامه‌های چهار روزه کمیسیون اصل ۹۰ به استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این سفر در دو محور رسیدگی به بخش بهداشت، درمان و سلامت و بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی خواهد بود.

وی افزود: از صبح روز اول آبان ماه سفر کمیسیون اصل ۹۰ آغاز شده که با مسوولان علوم پزشکی دیدار و جلساتی برگزار شد همچنین از مراکز درمانی، مراکز اورژانس و بیمارستان‌ها بازدید به عمل آورده شد که در ادامه بازدید از برخی شهرستان‌ها نیز در برنامه سفر خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در محور میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی برنامه بازدی از مهمانسراها، هتل‌ها و رستوران‌ها را خواهیم داشت همچنین با اصحاب هنر و هنرمندان صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت و در نهایت نتایج و گزارشات نهایی به هیات رئیسه مجلس خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :