مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: گرمای هوا در یزد، سرانه مصرف آب به ازای هر نفر را به ۳۳۰ لیتر رسانده این رقم در روزهای عادی کمتر از ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است.
کد خبر: ۵۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 22 June 2015
به گزارش تابناک یزدعلی اسلامی، در نشستی خبری با اشاره به اینکه در روز ۳۰ خردادماه که یکی از روزهای گرم یزد بود، سرانه مصرف آب به ۳۳۰ لیتر به ازای هر نفر رسید، اظهار داشت: میزان مصرف آب در زمان یاد شده، به دو هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه رسید که کل آب مصرفی شهر یزد در طول ۲۴ ساعت یاد شده به رقم ۱۹۸ هزار و ۷۴۹ مترمکعب رسید.

وی عنوان کرد: این عدد به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا مردم یزد در صرفه جویی مصرف آب رتبه نخست را در کشور دارند و سرانه آب مصرفی آنها در روزهای معمولی سال حتی به ۱۴۲ لیتر نیز می رسد در حالی که استاندارد سرانه مصرف آب در یک شبانه روز برای هر نفر تا ۲۰۰ لیتر نیز تعریف شده است.

کولرهای آبی میزان مصرف آب را تا دو برابر روزهای عادی افزایش داده است

اسلامی، شدت گرما و استفاده مدام از کولرهای آبی را از دلایل افزایش مصرف آب تا بیش از دو برابر مصرف روزهای عادی اعلام کرد و افزود: ۴۰۰ هزار کولر آبی دایر در یزد حجم قابل توجهی آب مصرف می کند.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در یزد هر روز بحرانی تر می شود، تصریح کرد: لازم است مردم از شیوه های مختلف برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده کنند و با استانداردسازی فضا و محیط زندگی خود از هدر رفت آب و انرژی جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه البته مردم یزد همواره به عنوان مردمی صرفه جو در مصرف آب معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از مشترکان استان یزد از آب استفاده متعارف دارند و میزان مصرف آنها منطقی است.

۵ درصد مردم یزد در مصرف آب اسراف می کنند

وی عنوان کرد: ۳۰ درصد بقیه نیز مصرف غیرمتعارف دارند اما تنها پنج درصد مردم یزد اسراف کار هستند که با آنها برخورد خواهد شد و به زودی برای قطعی کنتور آب آنها اقدام خواهیم کرد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد استانی کم باران است، بیان کرد: در استانی با شرایط اقلیمی یزد و با توجه به منابع آب این استان، استقرار صنایع پرآبخواه ضرورتی ندارد که در این راستا واگذاری انشعاب آب به صنایع پرآبخواه در یزد متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از اصحاب رسانه خواست تا در زمینه مسائل مرتبط با آب بیشتر قلم بزنند و مشکلات آب استان را بی‌پروا و بدون سیاسی کاری برای مردم مطرح کنند تا مردم به بحران موجود در این زمینه پی ببرند.

جیره بندی آب آخرین تیر ترکش بحران

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد جیره بندی آب در یزد نیز اظهار داشت: جیره بندی آخرین تیر ترکش ما است زیرا هزینه های سنگینی دارد و در مواردی ممکن است باعث شکستگی های وسیع در شبکه آبرسانی یزد شود.

اسلامی در مورد هدر رفت آب در یزد نیز عنوان کرد: یزد کمترین میزان هدر رفت آب در میان سایر استانها را دارد به نحوی که میزان هدر رفت آب در حال حاضر ۱۸.۶ درصد که اگر ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب در یزد اصلاح شود، میزان هدر رفت به ۱۵ درصد نیز می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار