معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: عدم پرداخت معوقات بیمه ای از سوی برخی بیمه گذاران موجب دلسردی پزشکان و کادر درمانی فعال در طرح تحول نظام سلامت و گاه زمزمه های خروج آنها از این طرح می شود.
کد خبر: ۵۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 21 June 2015
عبدالنور کرد جمشیدی گفت: بر اساس ضوابط تعریف شده در طرح تحول نظام سلامت دستگاه های بیمه گذار بایستی در پانزدهم هر ماه معوقات بیماران بیمه شده را به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کنند که برخی از بیمه ها به این تعهد خود عمل نمی کنند.

وی افزود: یکی از ادارات بیمه که سهم قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده را به خود اختصاص داده بیش از پنج ماه است هیچ گونه پرداختی به دانشگاه علوم پزشکی نداشته و همین امر موجب دلخوری و نارحتی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی طرح تحول نظام سلامت شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از پزشکان با توجه به شرایط و مزایای طرح تحول با تعطیلی مطب های خصوصی خود و چشم پوشی از درآمد های مناسب آن، با شوق و شعف در مراکز درمانی دولتی مشغول به فعالیت شدند اما با توجه به همکاری ضعیف بیمه گذاران رغبتی برای ادامه حضور در مراکز درمانی دولتی ندارند.

کرد جمشیدی تاکید کرد: خروج پزشکان و کادر درمانی از طرح بی شک تبعاتی را به دنبال خواهد داشت که مسوولیت مستقیم آن بر عهده دستگاه های بیمه گذار خواهد بود و آنها بایستی جوابگوی این معضل باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از پرداختی پزشکان و کادر درمانی عضو طرح تحول سلامت، از محل پرداختی بیمه ها تامین می شود، افزود: در صورتی که این روند ادامه داشته باشد مراکز درمانی دولتی از پذیرش بیماران بیمه هایی که به تعهد خود عمل نکرده اند خودداری می کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای رفع این مشکل مهم به کرات با مسوولان بیمه ها در استان برای پرداخت معوقات رایزنی و گفت و گو کرده است اما علی رغم پیگیری های متعدد هنوز برخی بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

طرح تحول نظام سلامت یکی از مهم ترین طرح های درمانی کشور است که با همت دولت یازدهم و پیگیری های وزیر بهداشت نیمه نخست اردیبهشت ماه سال گذشته شروع آن کلید خورد و با کاهش هزینه های پرداخت از جیب از سوی مردم، رضایت مندی گروه های مختلف مردم به ویژه قشر نیازمند را در پی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار