رئیس مرکز اورژانس البرز اعلام کرد که طی 72 ساعت گذشته 19 نفر در این استان براثر استنشاق گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.
کد خبر: ۵۰۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 08 October 2017

به گزارش تابناک : دکتر مهرداد بابایی شامگاه شنبه اظهار داشت: این افراد با استفاده از آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی البرز به مراکز بیمارستانی انتقال یافتند.

وی بیان کرد: کاهش دما سبب غافلگیری مردم استان البرز شد و عده ای با عجله وسایل گرمایشی را راه اندازی کردند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ، 19 نفر مسموم شدند.
وی گفت: این در صورتی است که تنها با رعایت چند نکته بسیار ساده و شناخت علائم شروع مسمومیت با منوکسید کربن ، می توان از بروز مشکل حتی از مرگ جلوگیری کرد.
بابایی اظهار داشت: سال گذشته 18 نفر از مردم استان البرز بر اثر استنشاق منوکسید کربن جان باختند که ضرورت دارد در زمان نصب وسایل گرمایشی و گازسوز نکات ایمنی رعایت شود.
وی گفت : بسیاری از علائم گازگرفتگی شبیه سرما خوردگی بوده و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرما خوردگی شده اند و تمایل به استراحت و خوابیدن پیدا می کنند که طولانی شدن زمان استنشاق هوای مسموم و عدم ترک محیط آلوده ، آنان را به سمت تشدید علائم مسمومیت و گاه مرگ پیش می برد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار