مدیرعامل شرکت آب استان بوشهر از کاهش 150 میلیون متر مکعبی آبگیری سد رئیسعلی دلواری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 20 June 2015
تابناک بوشهر: شاپور رجایی صبح امروز در بازدید از سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در یکسال اخیر با وجود کاهش شدید نزولات جوی و کاهش چشمگیر ذخایر آبی، با مدیریت بهینه در راستای تامین به موقع آب کشاورزان اقدام کرده و امیدوار هستیم با همکاری کشاورزان و باغداران به اهداف خود برسیم.

وی از کاهش 150 میلیون متر مکعبی آبگیری سد رئیسعلی دلواری خبر داد و افزود: بر اساس آمار و برآوردهای صورت گرفته، مجموع آبگیری سد در سال آبی جاری کمتر از 112 میلیون متر مکعب بوده و این درحالی است که آبگیری سد در سال گذشته در همین دوره زمانی بیش از 263 میلیون متر مکعب بوده و حکایت از کاهش نزدیک به 150 میلیون متر مکعبی حجم آبگیری سد در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.

مدیرعامل شرکت آب استان بوشهر خاطرنشان کرد: با تلاش بسیار زیاد برای تقسیم عادلانه آب در بین کشاورزان اهتمام می‌ورزیم و امیدوار هستیم رضایت خاطر کشاورزان و باغداران و بهره‌برداران عزیز استان را فراهم کنیم.

رجایی در ادامه با اشاره به اولویت‌های حقابه سد رئیسعلی دلواری تصریح کرد: در برنامه ریزی آب سد رئیسعلی دلواری، تامین حقابه‌های زیست محیطی رودخانه شاپور، رودحله و سهم تالاب حله، حقابه نخلستان‌های آبپخش، ایستگاه پمپاژ نخلستان و ایستگاه پمپاژ کلل( شبکه آبیاری کلل) در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: تأمین حقابه سنتی اراضی حاشیه حله و شبکه مدرن آبیاری و زهکشی شبانکاره نیز از دیگر اولویت‌های سد رئیسعلی دلواری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار