در همایشی که به منظور پاسداشت تلاش فعالان عرصه فرهنگ کربلا در یزد حسینیه ایران برگزار شد از 24 نفر از مسئولان هیئت ها، مداحان و هنرمندان فعال در عرصه فرهنگ عاشورایی قدر دانی به عمل آمد .
کد خبر: ۵۰۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 03 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این همایش با تاکید بر توجه شاعران به محتوای اشعار حسینی گفت قالب های شعری باید به گونه ای باشد که شخصیت و آرمان بزگ حضرت سید الشهدا را تبیین کند .
آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر انجام عزاداری ساد و با شکوه از مردم خواست از انجام اعمالی که در آن بوی خرافه گری و شرک می آید پرهیز کنند .
استاندار یزد هم در این همایش حضور پر شور مردم به ویژه جوانان را در هیئت های عزاداری مایه مباهات خواند و گفت این حضور که با وحدت و همدلی و بدور از اختلافات محله ای است زمینه انتقال فرهنگ عاشورایی از طریق گردشگران به جهانیان فراهم کرده است .
میر محمدی با اشاره به خلق بی نظیرتصاویر عزاداری توسط مردم بویپه جوانان و انعکاس خوب این تصاویر از طریق رسانه ملی از مردم مومن دارالعباده و دست اندر کاران صدا و سیمای مرکز یزد قدر دانی کرد 
معاون امور استان های صدا و سیما هم در این همایش مجالس عزاداری انمام حسین (ع) را مجالس وحدت / همدلی و حماسه دانست و گفت مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین در استان یزد به خوبی در این زمینه الگوست
دارابی محتوای والا و ارزشمند اشعار مداحان را از ویگی های بارز مجالس عزاداری در استان یزد دانست و افزود مضامین والای این اشعار به گونه ایست که زمانه و روزگار را تشریح می کند .
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد هم در این همایش با اشاره به نامگذاری یزد به عنوان حسینیه ایران گفت همایش تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی برای اولین بار در یزد با مشارکت هیئات مذهبی و صدا و سیما  برگزار می شود و قرار است زمینه را برای رشد فرهنگ عاشورایی و تجلیل از تلاشگران این عرصه فراهم کند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار