تولیت حرم حضرت معصومه:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی باید در راس فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی باشد که اکنون هم همین طور است.
کد خبر: ۵۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 20 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و مدیران این اداره کل، افزود: انقلاب ها و جنبش های دنیا برای اینکه ماندگار شوند مبانی فکری و اعتقادی خود را به مردم منتقل می کنند، از این رو امام خمینی(ره) برای اینکه مبانی انقلاب اسلامی را برای مردم درست و صحیح جا بیندازند در سال 1360 نسبت به تاسیس نهاد پربرکت سازمان تبلیغات اسلامی اقدام کردند.

وی ادامه داد: این مرکز از بدو تاسیس تاکنون فعالیت های خوبی داشته است و تاکنون شخصیت های برجسته ای در سازمان تبلیغات اسلامی مشغول ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی بودند که تعدادی از آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند و برخی دیگر به لقاء الله پیوستند.

سعیدی با اشاره به اینکه انقلاب ما که پسوند اسلامی دارد همه هویت آن اسلام است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی که با همین پسوند نامگذاری شده، باید مفسر و مبین مبانی انقلاب اسلامی باشد و از هر حرکت و برنامه ای که غیر از این باشد به شدت پرهیز کند بحمدالله با درایت شخصیت هایی که در این سازمان حضور داشته و دارند، از جمله حجت الاسلام اسکندری در قم، این مهم رعایت می شود.

وی از مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی خواست که سرمایه گذاری بیشتری برای رونق بخشی به تفسیرهای روان و متناسب با فهم مردم داشته باشند.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: روحانیت نباید بر بال هیچ جریانی بنشیند وگرنه او را به سمتی پرواز می دهند که سلائق خاصی در آنجا حاکم است.

سعیدی بر لزوم پرهیز از حضور روحانیون در دسته بندی های سیاسی تاکید و ابراز خوشنودی کرد: حجت الاسلام اسکندری به این مساله توجه دارند که ما نباید بر بال هیچ جریانی بنشینیم، کما اینکه این توصیه برای خود بنده هم هست.

وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فراجناحی هستند و دست محبت و پدری ایشان بر سر همه جریانات خوب و ماندگار است، روحانیت هم باید این گونه باشد.

وی با بیان اینکه ما نباید جذب و مبلغ جریان خاصی شویم، تصریح کرد: البته بسیاری از این جریان های سیاسی، باطل نیستند و باید باشند تا رقابتی بین آنها ایجاد شود، کما اینکه گاهی قدرت بین آنها جابجا می شود.

سعیدی گفت: در این جریان های سیاسی افراد زیادی هستند که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را قبول دارند، با شهدا پیوند ناگسستنی دارند و از رهبر فرزانه انقلاب حمایت می کنند ولی ما نباید جذب جریان های سیاسی شویم.

وی افزود: یکی از دلایل ماندگاری سازمان تبلیغات اسلامی این است که این سازمان هیچ وقت با جریانی عهد اخوت نبسته و در اختیار یک حزب، گروه یا جناح خاصی نبوده است.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت های انجام شده و طرح های در دست اقدام ارائه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار