معاون شهردار قم خبر داد؛
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تأکید بر همکاری بین دستگاهی بر نظارت بر ایمنی کارگاه‌ها از صدور اخطار کتبی برای ۳۰۰ کارگاه در شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 29 September 2017
به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع ظهر در جلسه کمیته ایمنی در که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت بازنگری در امنیت کارگاه‌های سطح شهر، اظهار کرد: وضعیت بسیاری از کارگاه‌های سطح شهر قم از لحاظ استاندارهای ایمنی بسیار نامناسب است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم بر همکاری اتاق اصناف درنظارت بر استاندارهای امنیتی کارگاه‌های شهر قم تاکید کرد و افزود: تائید ایمنی از سوی آتش نشانی باید به عنوان یکی از شروط تمدید مجوز کارگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد که برای این کارنیاز به همکاری اتاق اصناف وجود دارد.

وی تأیید آتش نشانی را برای جلوگیری از وقوع حوادث غیرمتقربه الزامی برشمرد و تصریح کرد: تنها در منطقه ۷ شهرداری قم ۳۰۰ واحد کارگاهی برای رعایت نکردن شرایط ایمنی اخطار کتبی دریافت کرده‌اند اما هیچ اقدام عملی هنوز صورت نگرفته است.

سامع همکاری بین دستگاهی را لازمه ساماندهی این واحدهای غیرمجاز و غیر ایمن برشمرد و افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری قم بارها آمادگی خود را برای نظارت بر ایمنی این واحدها اعلام کرده است چرا که در صورت وقوع حادثه این سازمان آتش نشانی است که باید وارد میدان شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم بر آموزش دارندگان واحدهای کارگاهی نیز تأکید کرد و گفت: آموزش‌های لازم در رابطه با چگونگی مواجهه با حوادث و همچنین اقدامات پیشگیرانه نیز از دیگر مواردی است که سازمان آتش نشانی می‌تواند به آن ورود کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار