مدیریت بحران مازندران نسبت به بارندگی و آبگرفتگی معابر در روزهای پایانی هفته در مازندران هشدار داد.
کد خبر: ۵۰۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 27 September 2017
به گزارش تابناک : علی اصغر احمدی مدیرکل بحران مازندران اظهار داشت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان از اواخر امروز با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی، بارش در شهرهای غربی استان به تدریج شروع و روز پنجشنبه ضمن تداوم بارش همراه با کاهش دما و وزش باد در غرب استان، در بعدازظهر و شب مناطق مرکزی و شرقی استان نیز بارانی شده و روز جمعه با استقرار هوای خنک ، بارندگی ها کم و بیش ادامه می یابد.
وی اظهار داشت: بارش ها عمدتاً در مناطق ساحلی و جلگه ای رخ داده و شدت آن از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه در مناطق غربی و بخش هایی از مناطق مرکزی پیش بینی می شود ، لذا طی این مدت در مناطق فوق آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.
به گفته وی، این سامانه بارشی از جمعه شب بتدریج از استان خارج شده و آسمان استان روزهای شنبه و یکشنبه غالباً صاف تا نیمه ابری خواهد بود.
احمدی به هم استانی های و مسافرین توصیه کرد: درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیرطی طریق کنند و ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری کرده و احتیاط لازم را به عمل آورند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: شهرداران و دهیاران با توجه به ریزش شدید برگ درختان در سطح شهرها ،ضمن آمادگی نسبت به بازدید و پاکسازی مسیر جوی ها و کانالهای سطح شهر و روستا اقدام لازم انجام دهند و دامداران و ساکنین بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت و دامهای خود در مناطق امن نگهداری کنند.
وی همچنین به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد، ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته به خصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار