معاون استاندار قم:
معاون استاندار قم با بیان عدم موفقیت صندوق کارآفرینی استان در ۶ سال فعالیت خود گفت: در این ۶ سال شاهد خروجی‌های مناسبی از این کانون در سطح استان نبوده‌ایم.
کد خبر: ۵۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 27 September 2017
به گزارش تابناک قم، سید صدرالدین موسوی در جلسه هیئت‌امناء کانون کارآفرینی استان که در  سالن جلسات معاونت اقتصادی و توسعه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در 6 سال فعالیت کانون کارآفرینی در استان خروجی مناسبی از آن مشاهده نشده است.

وی با انتقاد از عدم نهادینه‌شدن فرهنگ کارآفرینی در استان افزود: باید تعریف مناسبی از کارآفرینی در استان صورت گیرد، چراکه کارآفرینی صرفاً به معنای اشتغال‌آفرینی نیست، بلکه ملاک در کارآفرینی ایجاد شیوه‌های نو و عبور از روش‌های مستهلک قدیمی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان ضرورت برطرف‌کردن دغدغه‌های کانون‌های کار‌آفرینی گفت: باید نیازهای کارآفرینان استان موردتوجه قرار بگیرد، چراکه ترواش‌های فکری و تفکرات ذهنی کارآفرینان در زمینه رونق کسب‌وکار بسیار با اهمیت و مهم است.

موسوی ادامه داد: حمایت از صندوق‌های کار آفرینی نباید با توجیهات اقتصادی همراه شود، زیرا سرمایه‌گذاری و حمایت از این صندوق‌ها برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی بابیان ویژگی‌های مهم کارآفرینان استان تصریح کرد: نوآوری و خلاق بودن ازجمله ویژگی‌های مهم کارآفرینان است و هدف دولت نیز شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی استان‌ها و ارائه خدمات و تسهیلات به آن‌ها در عرصه‌های مختلف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تأکید کرد: متاسفانه مجموعه استان هنوز در تعریف شکلی از مبحث کارآفرین متوقف‌ شده، درحالی‌که در کشورهای مدرن دنیا صندوق‌های کارآفرینی نقش ارزنده‌ای در رونق کسب‌وکار دارند که امیدواریم تعامل بین مدیران و صندوق‌های کار آفرینی نیز به این سمت‌وسو درحرکت باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مهم پیشرفت و تحول صندوق‌های کار آفرینی تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و نخبگان علمی است، همچنین 50 شرکت دانش‌بنیان در استان قم وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی در کار آفرینی و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی بابیان عدم موفقیت صندوق کار آفرینی استان در 6 سال فعالیت خود تأکید کرد: در این 6 سال شاهد خروجی‌های مناسبی از این کانون در سطح استان نبوده‌ایم، درحالی‌که این صندوق می‌تواند با تعامل و همکاری با کمیسیون ماده 5 استانداری گام‌های مؤثری در رونق اشتغال در استان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: متاسفانه چالش‌های سیستمی در بین دستگاه‌های اجرایی استان زیاد است که آن شده هر دستگاهی قوانین کلی استان را تفسیر به رأی کرده و سود و منفعت دستگاه‌های تابعه خود را موردتوجه قرار دهد.

موسوی ادامه داد: شناسایی چالش‌های پیش روی صندوق‌های کار آفرینی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم باید به‌صورت مداوم توسط این صندوق استخراج و برای رفع موانع و مشکلات به صورت مستمر به مسئولان ارشد استانی ارائه شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار