رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان با اعلام قیمت کالاهای سهمیه بندی همدان در ماه رمضان از راه‌اندازی واحدهای بزرگ پروتئین سرا برای رفاه حال مردم در همدان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 19 June 2015

رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان از راه‌اندازی واحدهای بزرگ پروتئین سرا برای رفاه حال مردم در همدان خبر داد و گفت: شرایط عرضه محصولات پروتئینی در همدان با احداث این فروشگاه‌ها شکل جدیدی می‌یابد.

به گزارش تسنیم ، علیرضا شجاعی اظهار داشت: با راه‌اندازی این فروشگاه‌ها همه اقلام پروتئینی به صورت بسته‌بندی به مردم عرضه می‌شود و مصرف کنندگان به راحتی می‌توانند تاریخ تولید و محصول را مورد بررسی قرار دهند، ضمن اینکه افزایش سطح اطمینان از محصول خریداری شده در این فروشگاه‌ها از دیگر مزایای آن است.

وی با اشاره به فعالیت دلالان در بازار بیان کرد: فعالیت این افراد سبب اختلال در قیمت گذاری کالاها و محصولات می‌شود، ضمن اینکه در دوماهه ابتدای امسال در همدان به میزان 11 درصد افزایش تشکیل پرونده تخلف داشتیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان تصریح کرد: در دو ماهه سال 94 تعداد 30 هزار و 591 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته که در این بازرسی‌ها یک هزار و 981 مورد متخلف شناسایی شد که میزان بازرسی‌ها 11 درصد افزایش یافته است.

شجاعی افزود: مهمترین کالاهای مورد تخلف در دو ماهه ابتدای سال 94 آرد به میران 7 تن، بستی 3 هزار عدد، پودر شوینده 10 کارتن، حبوبات 2 تن، پوشاک 383 دست، قند و شکر 5.5 تن، کرایه تاکسی و حمل و نقل 6140 مورد، میوه و تره بار 26.8 تن، گوشت 24 .2 تن و نان به میزان 66 هزار و 330 قرص به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در این مدت 606 مورد به صورت تلفنی و از طریق گزارش مردمی بوده که نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه 262 مورد در دو ماهه امسال به صورت کتبی و حضوری گزارش شده که این میزان نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان با اشاره به مهمترین عناوین تخلفات صنفی در دو ماهه امسال اظهار داشت: گرانفروشی 678 مورد، عدم درج قیمت 692 مورد، عدم صدور فاکتور، 88 مورد، نداشتن پروانه کسب 36 مورد و کم فروشی و تقلب 287 مورد بوده است.

قیمت کالاهای سهمیه بندی همدان در ماه رمضان اعلام شد

شجاعی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امسال مسئولیت اجرایی نمایشگاه طرح ضیافت برعهده شرکت نمایشگاه‌های بین المللی است که با همکاری اصناف و واحدهای تولیدی تا 29 خرداد برپا است.

وی افزود: در یک سالن نمایشگاه غرفه‌های طرح ضیافت و دو سالن مربوط به نمایشگاه مواد و صنایع غذایی نیز تقویت کننده این طرح هستند که در آن بر اساس اعلام دولت عرضه کالاهای سهمیه بندی شامل شکر، مرغ، گوشت قرمز و برنج را داریم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان با بیان اینکه میزان قیمت سهمیه کالاها مشخص شده است، گفت: تا کنون قیمت شکر را 2250 تومان در نمایشگاه و در سطح واحدهای منتخب بازار و فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌های منتخب نیز 2280 تومان است.

شجاعی بیان کرد: قیمت برنج در سطح استان 2500 تومان از نوع برنج اروگوئه قیمت‌گذاری شده و در مورد گوشت نیز با توجه به اینکه هم گوشت وارداتی و هم تولید خود استان را داریم قیمت اصلی اعلام نشده ولی 21 هزار تومان را مدنظر داریم، ضمن اینکه سهمیه مرغ نیز به قیمت 5400 تومان در نمایشگاه و در سطح شهر عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: توزیع در 20 نقطه از شهر انجام می‌شود و امسال واحد فروش کالا به صورت سیار را نداریم ولی در صورت ضرورت حوزه توزیع سیار نیز فعال می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار