باوجود دعوت رسمی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس از خبرنگاران برای حضور و پوشش خبری نشست امام‌جمعه شیراز با اعضای شورای شهر، به یکباره در جلسه اعلام شد که خبرنگاران سخنان آیت‌الله ایمانی را ثبت و ضبط نکنند!
کد خبر: ۴۹۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 14 September 2017


تابناک فارس به نقل از فارس:طبق دعوت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس، خبرنگاران برای نشست امام‌جمعه شیراز با اعضای جدید شورای شهر، دعوت رسمی شده بودند که به یکباره یکی از مسؤولان نهاد در ابتدا جلسه خطاب به خبرنگاران دعوت‌شده اعلام کرد که از درج و ضبط سخنان آیت‌الله ایمانی خودداری کنند!

سؤال ما از مسؤول نهاد که با وجود دعوت قبلی، این‌گونه با خبرنگاران (مثلاً چشمان بیدار جامعه!) برخورد می‌کنند، این است که چنین برخوردی با کدام منطق عقلانی سازگار است؟ اگر این جلسه محرمانه بوده پس چرا خبرنگاران را دعوت رسمی کرده‌اید؟ اگر هم محرمانه نبوده پس دلیل عدم درج سخنان آیت‌الله ایمانی چیست؟

ما که نمی‌دانیم و قدرت خواندن ذهن‌ها را هم نداریم، اما به نظر می‌رسد شاید ترس از انتقادات کوبنده امام‌جمعه شیراز باعث شده که این سخنان محرمانه فرض شود؛ که این استدلال نیز سست و بی‌پایه است؛ چراکه در طول 6 ماه گذشته آیت‌الله ایمانی با سرکشی به محروم‌ترین نقاط شهر شیراز، شدیدترین انتقادات را که البته همگی بجا هم بود، در مورد مشکلات کلان‌شهر شیراز مطرح کرده که در خبرگزاری فارس به‌صورت مشروح این سخنان درج شده است. اگر هم در مورد اعضای شورای شهر و مسائل شهری مطلبی بوده که مواضع امام جمعه شیراز بر همگان آشکار بوده و هست.

بنابراین ترس از چه داریم که با خبرنگار این‌گونه برخورد می‌کنیم؟ آن‌هم خبرنگاران ماخوذ به حیایی که طوری مطالبشان را درج می‌کنند که از گل نازک‌تر خدایی نکرده به مسؤولی گفته نشود تا به او بربخورد! نکند که در درج آگهی‌هایشان خللی وارد شود!

برای ما که بارها سخنان آیت‌الله ایمانی را چه در نمازجمعه و چه در جلسات گوناگون شنیده و درج کرده‌ایم و به‌خوبی با روحیه مطالبه‌گر و انتقادهای بجا و منصفانه ایشان آشنا هستیم، دلیلی منطقی برای این حرکت مسؤول نهاد در برخورد با خبرنگاران نیافتیم که بهتر است اگر استدلال موجهی هست، خود این بزرگواران اعلام کنند تا اصحاب رسانه نیز در جریان قرار بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار