نخستین نمایشگاه کتاب استانی سال جاری امروز(یکشنبه) با حضور محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرج افتتاح می شود.
کد خبر: ۴۹۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 10 September 2017
به گزارش تابناک : سیصد و سی و سومین نمایشگاه کتاب استانی و هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز ساعت 18 امروز در محل سالن نمایشگاه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افتتاح می شود.
در این نمایشگاه 169 ناشر از سراسر کشور 32 هزار و 557 عنوان کتاب را 115 غرفه عرضه می کنند.
12 ناشر از استان البرز به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند، برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب های 25 ناشر را ارائه می کند. 
مبلغ 250 میلیون تومان بن یارانه ای خرید کتاب با تخفیف 20 درصد از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه بین بازدید کنندگان توزیع می شودو با هماهنگی های انجام شده ، بازدیدکنندگان از نمایشگاه می توانند تا 15 روز بعد از برگزاری با مراجعه به 5 کتابفروشی‌ ستاره البرز، نشریات فرهنگی مهندسی نوین، شهرکتاب کرج، انتشارات پیام نور و کتاب فروشی ققنوس در این استان نسبت به خرید کتاب با بن کارت‎های ارائه شده در نمایشگاه کتاب های مورد نیازخود را خریداری کنند. 
برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب، کارگاه‌های آموزش تکنیک‌های یادگیری سریع، مجموعه‌داری، داستان‌نویسی، تکنیک بالابردن توانمندی فردی، برگزاری جنگ شادی کتاب، جشن امضا کتاب، تئاتر کودک با موضوع کتاب‌خوانی، برگزاری ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی از جمله برنامه‌هایی است که برای بخش جنبی نمایشگاه کتاب استان البرز در نظر گرفته شده است.
سیصد و سی وسومین نمایشگاه کتاب استانی و هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز از 19 تا 25 شهریورماه برگزار می شود.

** نقد مجموعه شعری از علی بهمنی 
به گزارش ایرنا از کانون ادبیات ایران، چهارصد و بیست و هشتمین نشست هفته این کانون به نقد و بررسی مجموعه شعر« هوا دو نفره هم که باشد در من جمعیتی است » سروده محمد علی بهمنی روز دوشنبه 20 شهریور در محل سالن اجتماعات کانون ادبیات ایران برگزار می شود.
در این برنامه، هادی سعیدی کیاسری، لیلا کردبچه و کامران رسول زاده به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

** کارگاه فناوری ویژه افراد با آسیب بینایی
به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پنجمین کارگاه‏ فناوری‌های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی در کتابخانه ملی برگزار می‏ شود.
اداره کل اطلاع‌رسانی این سازمان در قالب پنجمین کارگاه از سلسله کارگاه‏های «فناوری‌های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی»، دومین دوره از مبحث «پژوهش مشارکتی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در فضای مجازی» را با تدریس سید مهدی صادقی نژاد، حسین عبدالملکی و امید هاشمی پنجشنبه 23 شهریورماه جاری، از ساعت 9 تا 13 در بخش نابینایان کتابخانه ملی رایگان برگزار می کند.
در این کارگاه «راهکارهای مشارکت نابینایان در کارهای پژوهشی با افراد بینا و فناوری‏های مرتبط به آن» آموزش داده شده و پس از بررسی به اشتراک گذاری اطلاعات در سایت‌های پژوهشی داخلی و خارجی برای نابینایان، به آموزش‌های کاربردی در زمینه رفتارهای غیرکلامی افراد با آسیب بینایی در قالب «تعامل اجتماعی، نابینایان و پژوهش مشارکتی» پرداخته می‏ شود.
بر اساس این گزارش، این سلسله کارگاه از ‌آبان ماه 1394 آغاز شده و تاکنون چهار دوره از آن در بخش نابینایان کتابخانه ملی برگزار شده که مورد استقبال پژوهشگران و نخبگان نابینای کشور قرار گرفته است. 
برگزاری چنین کارگاهی در سایر نهادها و سازمان‏های مربوط به نابینایان سابقه‏ ای نداشته و در کتابخانه ملی برای اولین بار این سلسله کارگاه طراحی شده و دوره‏ های مختلف آن در حال برگزاری است.
پاسخگویی یکی از مهم‏ترین نیازهای نخبگان نابینای کشور، یعنی انجام کارهای پژوهشی با استفاده از فناوری‏های موجود و به شکلی نسبتاً مستقل می‏باشد.
پس از پایان دوره، به شرکت کنندگان گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطاء می‏ شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
اینهمه خبر در خصوص نمایشگاه کتاب کرج زده اید ولی در هیچکدام آدرس را به مردم نگفتید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار