مدیر کل محیط زیست اردبیل با مهر تاکید کرد؛
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: ضروری است صنایع آلاینده این استان به خارج از شهرها و محدوده‌های زندگی شهری انتقال یابد.
کد خبر: ۴۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 17 June 2015
به گزارش مهر، سید رضا موسوی با تاکید به ضرورت توجه صنایع به ضوابط استقرار زیست محیطی تصریح کرد: مجوز فعالیت صنایع که از سوی محیط زیست صادر می شود منوط به فعالیت بدون آلایندگی است.

وی افزود: مصوبه ای داریم که در صورتی که واحد صنعتی نزدیک محدوده حیات انسانی بوده و آلاینده باشد باید به مکان دیگری انتقال یابد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تصریح کرد: این طرح به ویژه برای صنایع آلاینده و مزاحم ضروری است و نمونه اجرای آن را در انتقال کارخانه شن و ماسه پارس آباد و کارخانه نساجی داشتیم.

موسوی تاکید دارد که بر اساس ضوابط زیست محیطی صنایع آلاینده باید خارج از محدوده زندگی شهری باشند و واحدهای صنعتی باید نسبت به رعایت شاخص های زیست محیطی احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه پیامدهای گسترده کوتاه و بلند مدت بی توجهی به محیط زیست سال ها است هشدار داده می شود، ادامه داد: شعارهایی از جمله ایجاد اشتغال، استقرار صنایع و ... نباید به بهای از بین رفتن محیط زیست عملی شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه تهیه طرح توسعه ای و توجیهی زیس محیطی در قانون برنامه پنجم تاکید شده است، ادامه داد: اردبیل جزو استان هایی است که ارزیابی زیست محیطی را دنبال می کند و قویا پیگیر این موضوع هستیم.

موسوی تصریح کرد: بر اساس قوانین تمامی پروژه های دولتی و غیر دولتی باید پیوست زیس محیطی داشته باشند و روش های کاهش اثرات منفی در زیست بوم ها، حیات وحش و منابع طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

وی از جمله این بی توجهی را در استخراج معادن دانست و گفت: خام فروشی منابع معدنی زیان قابل توجه به دنبال خواهد داشت و طولی نمی کشد که مناطقی از این دست به گورستانی از معادن تبدیل شوند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تاکید دارد که مسئولان باید به ارزش افزوده منابع طبیعی توجه داشته باشند و اجازه دست اندازی خالی از فایده به منابع را ندهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار