معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: روند مناسب سازی معابر و فضاهای اداری و شهری برای حضور معلولان باید شتاب بیشتری گیرد.
کد خبر: ۴۹۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 09 September 2017

به گزارش تابناک : علی نبیان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیسته مناسب سازی معابر  با اشاره به این که ارائه خدمات مطلوب به مردمی که در همه صحنه‌های انقلاب حضوری شکوهمند دارند وظیفه همه مدیران است، گفت: باید با مناسب سازی فضاها و اماکن عمومی و دولتی به آحاد مردم انقلابی استان بویژه معلولان و جانبازان عزیز دفاع مقدس، خدمات مطلوب و مورد نیاز ارائه شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران در سال‌های ۹۳ و ۹۴ رتبه نخست کشور را در مناسب سازی اماکن عمومی و فضای شهری به خود اختصاص داد، اظهار داشت: این روند باید بیش از گذشته و مجدانه تداوم یابد و همواره فضای استان برای استفاده مردم عزیز مازندران بویژه معلولان، جانبازان، سالمندان و ... آماده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: با توجه به این که مازندارن به دلیل گردشگر پذیر بودن، خدمات ملی ارائه می‌دهد ضرورت مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری بیش از سایر استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نبیان بیان داشت: مجموعه دستگاه‌های دولتی استان در موضوع مناسب سازی فضای اداری مورد ارزیابی قرار گرفته و کاستی‌های احتمالی در این راستا به آن‌ها اعلام و برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهایی که معلولان، جانبازان و سالمندان مراجعات بیشتری به آن‌ها دارند باید در مناسب سازی فضای اداری متبوع بیش از دیگر دستگاه‌ها تلاش کنند.

سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران دراین جلسه بهزیستی را بعنوان دبیرخانه کمیته مناسب سازی و ناظر بر عملکرد تمام دستگاه‌های اجرایی استان برشمرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادها بر اساس فعالیت‌های که در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و فضای اداری انجام می‌دهند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه توجه به حقوق شهروندی یکی از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است اظهار داشت: مناسب سازی فضای اداری سازمان‌ها و نهادها نیز به عنوان یک امر ضروری برای استفاده همگان و معلولان عزیز در راستای حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع باید مورد توجه قرار گیرد.

آرام با تاکید بر اینکه از آنجائیکه یکی از رویکردهای اساسی سازمان بهزیستی توانمند سازی معلولان می‌باشد گفت: توانمند سازی معلولان نیاز به یک سری اقدامات دارد که مناسب سازی یکی از آن‌ها است.

مدیرکل بهزیستی مازندران مناسب سازی را یکی از دغدغه‌های مهم معلولان دانست و اظهار داشت: جامعه باید طوری مناسب سازی شود، تا همه معلولان بتوانند در جامعه نقش موثری ایفا کنند. زیرا بدون حضور فرد معلول در جامعه توانمند سازی وی نیز میسر نخواهد بود.







منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار