علی اکبری گفت
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت:سازمان آب منطقه ای و وزارت کشاورزی به صورت کتبی اعلام کرده است از کشت های پرآب در مناطق کم آب کشاورزان حذر کنند.
کد خبر: ۴۹۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 08 September 2017
تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری درباره وضعیت تولید برنج در مناطق کم آب کشور،گفت:تولید برنج در مناطق کم آب علاوه بر ضربه زدن به  سفره‌های آبهای زیرزمینی می تواند منجر به توقف  در تولید دیگر محصولات کشاورزی نیز شود  زیرا زمانی که  منابع آبی  بدون  در  نظر گرفتن صرفه اقتصادی  و میزان   بحران  منابع آبی به زیر کشت بروند  بطورحتم  نمی توان با آمایش تولید  دیگر محصولات کشاورزی  را نیز به نحو منطقی  به زیر کشت برد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس ،تصریح کرد:کشت های پرآب در مناطق کم آب با توجه بحران کم ابی در کشور باید هرچه سریعتر متوقف شود و یکی از سیاست‌های که می تواند آمایش تولید را برمبنای منابع آبی کشور رقم بزند، حذف خدمات و تسهیلات برای کشاورزانی است که بدون رعایت شرایط منابع آبی در مناطق خشک  محصولات پرآب را به زیر کشت می برند.

 نماینده مردم شیراز  در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: یکی دیگر از  موضوعاتی که باید مردم درباره آن هوشیار  باشند، این است که نرخ محصولی که از  بازار خریداری می کنند   با نرخ خرید از مزرعه همخوانی داشته  باشد، زیرا زمانی که مشاهده می‌شود بطور مثال برنج  ایرانی ارزان تر از  محصول در سر مزرعه است، مشخص است که برنج یا  سنواتی  و یا تقلبی  است.

 عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: شهروندان تنها برنج های معتبر را از بازار  و فروشگاه های  کشور  را خریداری کنند تا سدی باشند برای  توقف حضور سوء  استفاده کنندگان  در بازار  برنج که نقش  اساسی در سفره غذایی شهروندان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار