رییس دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران:
رییس دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران استان کرمان گفت: دانشکده‌ی شهید چمران کرمان در بین 170 مرکز آموزشی کشور، جزء 10 مرکز اول کشور قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 17 June 2015
وی بیان کرد: در حال حاضر، این دانشگاه حدود 200 هزار دانشجو در سراسر کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی و کارشناسی دارد که این دانشجویان در 170 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
سلیمی با بیان این‌که اداره‌ی این دانشگاه به‌صورت منطقه‌ای است، خاطرنشان کرد: در این راستا، کشور به 10 منطقه‌ی آموزشی تقسیم شده و استان کرمان در منطقه‌ی سه کشوری قرار دارد که شامل استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و کرمان، مرکز منطقه‌ی سه کشور است.
وی ادامه داد: 19 مرکز آموزشی در این سه استان وجود دارد که 12 مرکز مربوط به استان کرمان، سه مرکز مربوط به هرمزگان و چهار مرکز مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
رییس دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان با بیان این‌که دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء دانشگاه‌های نسل سوم است، افزود: دانشگاه نسل سوم، به دانشگاه‌های کارآفرین گفته می‌شود.
سلیمی افزود: دانشگاه‌های کارآفرین، بیش‌تر به‌دنبال فارغ‌التحصیلانی هستند که بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند.
وی به تنوع رشته‌ها در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که وارد این دانشگاه می‌شوند، بیش‌تر دارای مدرک دیپلمِ هنرستان هستند که از طریق آزمون مخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد این دانشگاه می‌شوند.
وی ادامه داد: بیش از 70 درصد دروس دانشجویان این دانشگاه به‌صورت عملی و مابقی به‌صورت تنوری است.
سلیمی با بیان این‌که در کشور ما به ازای هر مهندس برق باید سه تکسین وجود داشته باشد، ولی متاسفانه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی دانشگاه شهید چمران، تربیت تکنیسین است و با توجه به ارتباطی که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد، می‌توان این دانشگاه را به‌عنوان دانشگاه شاخص در بین دانشگاه‌های کشور معرفی کرد.
وی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود 85 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در رشته‌های شغلی خود جذب بازار کار شده‌اند و یا اشتغال‌زایی کرده‌اند.
سلیمی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه‌ی استادها و مدرسان این دانشگاه‌ها در کل کشور این است که فارغ‌التحصیلانی با توانایی بالا تحویل جامعه دهند.
وی با بیان این‌که 12 مرکز آموزشی در استان کرمان وجود دارد، گفت: در مهرماه امسال نیز یک مرکز آموزشی در شهرستان ارزوییه راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: حدود 15 هزار دانشجو در این مراکز آموزشی در 60 رشته‌ی فنی و حرفه‌ای و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.
رییس دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران استان کرمان راه‌اندازی یک مرکز آموزشی دخترانه و یک مرکز آموزشی پسرانه در شهرستان رفسنجان و راه‌اندازی مرکز آموزشی دخترانه در شهرستان بم و کیش، قشم، ایران‌شهر، جاسک و میناب را از برنامه‌های آینده‌ی این مرکز دانست.
وی با بیان این‌که تمام دانشجویان این دانشگاه از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند، افزود: حدود 1300 کارگاه و آزمایشگاه فعال در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.
سلیمی بیان کرد: در مجموعه‌ی دانشگاه کرمان، 4500 دانشجو در 19 رشته‌ی کاردانی و شش رشته‌ی کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی تولید علم در مرزهای دانش خوب حرکت می‌کنیم و در مسابقات علمی و ورزشی کشور رتبه‌های زیادی کسب کرده‌ایم.
سلیمی افزود: سال گذشته تیم رباتیک دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران در مسابقات «ایران اپن 2014» که در مشهد برگزار شد، رتبه‌ی اول را کسب کرد.
وی ادامه داد: امسال، دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان در زمینه‌ی برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در بین دانشگاه‌های کشور رتبه‌ی اول را کسب کرد.
وی از آمادگی این دانشگاه برای آموزش تکنیسین به‌صورت آزاد با مدرک رسمی خبر داد.
رییس دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران با بیان این‌که 80 درصد دانشجویان دانشکده‌ی چمران بومی هستند، افزود: دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران، دارای چهار بلوک خوابگاهی است که 1100 دانشجو در این خوابگاه‌ها مستقر هستند.
وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در این دانشگاه خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش قرآن (سه شب در هفته) و برگزاری نماز جماعت از جمله‌ی این برنامه‌هاست.
رییس دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان کم‌بود اعتبارات مالی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه دانست و افزود: استخر ورزشی این دانشگاه 75 درصد پیش‌رفت فیزیکی دارد که متاسفانه به‌دلیل کم‌بود اعتبارات ساخت آن متوقف شده و در صورت تکمیل، در اختیار مجموعه‌ی استان قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار