کد خبر: ۴۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 17 June 2015
حسين هوشيار،‌ رويكردهاي جديد باغ موزه قصر و برنامه‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان را در اين باغ موزه اعلام كرد.

حسين هوشيار رئيس جديد باغ موزه قصر كه به جاي محمدرضا سعيدي اين سمت را پذيرفته است در نشست خبري كه ديروز به همين منظور برگزار شده بود، گفت: رويكرد اصلي باغ موزه قصر غنا بخشيدن به گنجينه باغ موزه قصر است و در همين راستا در حال پيگيري براي عقد قرارداد با نهادهايي هستيم كه اطلاع پيدا كرده‌ايم اسناد و آثاري مربوط به باغ موزه قصر را دارا هستند.

هوشيار ادامه داد: همچنين با توجه به نوع معماري و هويت و بافت تاريخي باغ موزه قصر، طرح جديد «تهران قديم» با عنوان «تونل زمان» را در تابستان امسال در فضاي باغ موزه قصر كليد خواهيم زد و حدود 50 بازيگر در اجراي اين طرح حضور خواهند داشت و با كمك هنرمندان فضاي تهران قديم را شبيه‌سازي خواهيم كرد. هوشيار با بيان اينكه يكي از دغدغه‌هايش اين است كه باغ موزه قصر تبديل به پاتوقي براي اهالي فرهنگ و هنر شود، گفت: البته اقدام موثري كه در همين راستا از دوره رياست پيشين باغ موزه بر جاي مانده و آن حضور فرهيختگان هنر معماري ايراني در اين فضاست همچنان مورد حمايت قرار خواهد گرفت و ادامه خواهد داشت و براي تقويت اين نشست‌ها حتي درصدد جلب نظر بنياد ميرميران براي برگزاري نشست‌ها و برنامه‌هايشان در باغ موزه قصر هستيم.

رئيس جديد باغ موزه قصر در ادامه، همچنين از ايجاد ستاد بخش زندانيان محكوم به قصاص در باغ موزه قصر خبرداد و افزود: اين ستاد در جايي تاسيس مي‌شود كه در روزگاران گذشته جان‌هاي بسياري در آن گرفته شده و با تشكيل اين ستاد، حال مي‌توان جان‌هاي بسياري را ‌بخشيد و از خيريه‌ها دعوت مي‌كنيم كه با اين ستاد همكاري داشته باشند.

هوشيار به برگزاري كارگاه‌هايي براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي در باغ موزه قصر اشاره كرد و از رونمايي از سامانه ديدار مجازي از باغ موزه قصر كه قبلاً به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده بود، خبر داد كه علاقه‌مندان با ورود به سايت باغ موزه قصر مي‌توانند از آن ديدار كنند. او همچنين رونمايي از اپليكيشن موبايل باغ موزه قصر را اعلام كرد كه براي دانلود علاقه‌مندان در «بازار» قرار خواهد گرفت.

در ادامه اين نشست هوشيار به برنامه‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان در باغ موزه قصر پرداخت و گفت: برنامه‌اي با عنوان «قصر قرآن» تدارك ديده شده كه با مشاركت شبكه قرآن و با دعوت از قاريان بين‌المللي برگزار مي‌شود و اجراي اين برنامه براي عموم مردم در فضاي باز باغ موزه و با دكور منحصر به فرد خواهد بود و اين برنامه از شبكه قرآن هم‌ پخش مي‌شود.

او، دعوت از نخبگان هنر و قرآني، اجراي موسيقي، دعوت از خوانندگان انقلابي و همچنين دعوت از هنرمندان سينما و تئاتر را شامل برنامه‌هاي رمضان باغ موزه قصر اعلام كرد. هوشيار تصريح كرد: نمايشگاه «ماه در آينه» از ديگر برنامه‌هاي ماه رمضان خواهد بود كه در آن با در نظر گرفتن سه گذر فرهنگي شامل كودكان، جوانان و خانواده غرفه‌هاي متنوع فرهنگي برپا مي‌شود.

هوشيار در پايان از بليط نيم بهاي باغ موزه قصر و ساعت كاري 18 تا 2 بامداد در ايام ماه مبارك رمضان خبرداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار