رئیس پلیس راهور استان گفت: برابر مقررات شرکت های فروش وسایل نقلیه مجاز نیستند خودرو یا موتورسیکلت را بدون نصب پلاک در اختیار متقاضیان قرار دهند و در صورت واگذار نمودن وسیله نقلیه فاقد پلاک به افراد، مسؤلیت متوجه آنها خواهد شد و قابل پیگیری است.
کد خبر: ۴۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 03 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "فضل الله شیری"، اظهار کرد: متأسفانه تعداد معدودی از رانندگان بدون توجه به قوانین، با خودروی فاقد پلاک در معابر تردد می کنند و به این ترتیب موجب رواج بی نظمی و بی قانونی در سطح شهر می شوند.

وی افزود: خودروی فاقد پلاک مانند فرد بدون هویت است که در صورت رواج این تخلف، ناامنی سطح جامعه را فرا می گیرد، زیرا با انجام هر عمل خلاف یا ارتکاب جرم از سوی راننده وسیله نقلیه فاقد پلاک، پیگیری آن بسیار مشکل و در برخی مواقع غیرقابل استناد و اثبات می باشد.
این مقام انتظامی ادامه داد: براساس ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد با وسیله نقلیه فاقد پلاک و یا دارای پلاک غیرمجاز ممنوع است. 

سرهنگ شیری متذکر شد: برابر مقررات شرکت های فروش وسایل نقلیه مجاز نیستند خودرو یا موتورسیکلت را بدون نصب پلاک در اختیار متقاضیان قرار دهند و در صورت واگذار کردن وسیله نقلیه فاقدپلاک به خریداران، مسؤلیت متوجه آنها خواهد شد که قابل پیگیری است.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: براساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را باعلم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد، به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهدشد؛ افزون برآن وسیله نقلیه تا سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شده و فرد خاطی مبلغ 600هزار ریال اعمال قانون خواهد شد. 

وی در پایان تأکید کرد: پلیس راهور باتوجه به وظایف ذاتی و قانونی خود، به هرگونه تخلفی که آسایش و امنیت شهروندان راباخطر مواجه نماید، قاطعانه برخورد می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار