صالح اسکندری بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه‌بر مردم شکل‌گرفته است، آن را اتفاق بی‌نظیر در دنیا دانست
کد خبر: ۴۸۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 02 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:صالح اسکندری بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه‌بر مردم شکل‌گرفته است، آن را اتفاق بی‌نظیر در دنیا دانست و اظهار داشت: این دانشگاه بدون تحمیل حتی یک ریال به بودجه عمومی کشور، برکات زیادی را در پی داشته است.
وی سرپرستی دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی را نقطه عطف و تحولی بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: برخی‌ها از اعطای مسئولیت برداشت سیاسی کردند، اما این حکم از سوی مقام معظم رهبری نسخه شفابخشی برای حل بحران‌ها و مسائل دانشگاه آزاد بود.
سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای نشاط علمی دانشگاه و بروز اتفاق‌ها خوب که همه منتظر آن هستند، باید جهاد علمی کرد که در این مسیر دانشگاه آزاد اسلامی برنامه اجرایی نقشه جامع علمی کشور را تدوین خواهد کرد.
وی با انتقاد از نگاه مادی به دانشگاه بر رشد کیفی نیز تأکید کرد و گفت: در برخی جلسات که حضور پیدا می‌کنم، گویا در جلسات معاملات ملکی هستم؛ باوجود رشد کمی دانشگاه آزاد اسلامی باید در تولیدات فرهنگی، علمی و پژوهشی نیز رشد کنیم تا این ذهنیت که دانشگاه آزاد جای دانشجویان تنبل است به‌کلی حذف شود.
اسکندری بابیان اینکه بهترین دانشجویان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی هستند به رویکرد جدید این دانشگاه برای فعال شدن در حوزه بین‌الملل نیز اشاره کرد و افزود: دکتر ولایتی تأکید بسیاری برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد در غرب آسیا و شمال آفریقا و شهرهای بغداد، کربلا، نجف، بصره و کردستان دارند.
این مقام مسؤول با اشاره به شروع مذاکره با سوریه برای احداث دانشگاه آزاد اسلامی؛ فعال شدن این دانشگاه در کشورهای منطقه و مسلمان را موجب برند سازی دانشگاه، انتقال فرهنگ و تمدن سازی دانست.
اسکندری فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان را زیان‌ده عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 92 درصد از طریق شهریه دانشجویان، 6 درصد سود سپرده و غیره کسب درآمد می‌کند که با احداث دانشگاه در کشورهای دیگر و اخذ شهریه 2 تا 3 برابری شهریه از دانشجویان خارجی به درآمدزایی دانشگاه کمک خواهد کرد.
100 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی فارس مشغول به تحصیل هستند

حمزه سارویی بابیان اینکه 40 درصد از بار آموزش عالی بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است به جمعیت یک‌میلیون و 700 هزار دانشجوی محصل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی که 100 هزار نفر آن‌ها در استان فارس مشغول به تحصیل هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس ازنظر وضعیت واحدهای دانشگاه، دانشجویان و هیئت‌علمی و مدیران جزء استان‌های موفق است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس افزود: در استان فارس 41 واحد در مرکز دانشگاهی استان؛ 23 واحد و 18 مرکز فعال هستند که برخی مراکز به دلیل کمبود دانشجو نیمه فعال شدند اما با تأکیدات دکتر ولایتی مبنی بر فعالیت تمام واحدها و مراکز دانشجویی، در آینده تلاش خواهیم کرد تا مراکز فعال و تبدیل به واحد بشوند.
  وی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در جهت کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه؛ شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شدند و کارهای پژوهشی و تحقیق و توسعه رشد بالایی پیداکرده است.
دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد استان فارس تأکید کرد: در آینده نزدیک رشته‌های علوم پزشکی نیز به‌صورت گسترده در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش و تدریس خواهد شد که علاوه بر رشد کمی در ارتقاء کیفی دانشگاه نیز مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار