رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مازندران
نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع که یکی از اهداف دانشگاه ها، گسترش پژوهش های کاربردی و ارتقا سلامت جامعه است، ما می توانیم در آزمایشگاه بیوشیمی ورزشی خود که بخش ژنتیک ورزشکاران را بررسی می کنیم، استعدادیابی ژنتیکی را انجام دهیم و در این زمینه به استعدادیابی ورزشکاران کمک کنیم.
کد خبر: ۴۸۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 01 September 2017
به گزارش تابناک مازندران، رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مازندران در آیین افتتاح سالن تندرستی دانشگاه با بیان این نکته که دانشکده علوم ورزشی دانشگاه مازندران یکی از موفق ترین دانشکده های علوم ورزشی در کشور است، گفت: در حال حاضر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در سه رشته فیزیولوژی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و آسیب شناسی و مدیریت ورزشی دانشجو می پذیرد.
 
بر اساس این گزارش، دکتر رزیتا فتحی رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مازندران در آیین افتتاح سالن تندرستی دانشگاه با بیان این نکته که دانشکده علوم ورزشی دانشگاه مازندران یکی از موفق ترین دانشکده های علوم ورزشی در کشور است، گفت: در حال حاضر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در سه رشته فیزیولوژی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و آسیب شناسی و مدیریت ورزشی دانشجو می پذیرد.
 
وی ادامه داد: اعضای هیات علمی این دانشکده جزو برترین ها در کشور هستند، به گونه ای که در چندین دوره، جزو پژوهشگران برتر کشوری و استانی انتخاب شدند که مایه افتخار دانشکده و دانشگاه است.
 
دکتر فتحی با اشاره به این که دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه در صدد تشکیل قطب علمی فیزیولوژی ورزشی کاربردی در وزارتخانه است، افزود:
 
خوشبختانه مراحل اصلی آن در وزارتخانه مورد تایید قرار گرفته و تاسیس این قطب می تواند در خدمت پیشبرد اهداف پژوهش های کاربردی ورزشی باشد. از طرفی شاید این نکته اهمیت داشته باشد که این دانشکده علاوه بر امکانات آموزش و پژوهشی خوبی که فراهم کرده است، موقعیت جغرافیایی دانشکده خاصاً به گونه ای است که پتانسیل فعالیت های بی شماری در حوزه ورزش دارد.
رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خاطرنشان کرد:
 
به طور مثال می توان به تلاش برای ایجاد کمپ ورزش های ساحلی که به همت دکتر میرنیا استارت آن زده شده است اشاره کرد. کار دیگری که همکاران ما در دانشگاه به جد پیگیر آن هستند بحث گسترش گردشگری ورزشی است که خوشبختانه همکاران ما در گرایش مدیریت ایده های بسیار ارزشمندی در این زمینه دارند و پژوهش هایی انجام دادند که انشاءلله در این حوزه هم قرار است فعالیت داشته باشیم.
دکتر فتحی در ادامه به بحث اصلی این مراسم اشاره کرد و چنین ادامه داد: مرکز پایش و ارزیابی دانشگاه مازندران اولین مرکز تحقیقاتی در حوزه ورزش در کشور بوده و در استان جزو بزرگترین مراکز علمی - پژوهشی می باشد که تاکنون تاسیس شده است.
وی خاطرنشان کرد:
 
در استانی که ورزشکار خیز است و ورزشکاران ما در کاروان المپیکی سهم بسیار زیادی دارند و مدال های زیادی کسب کرده اند، ما دانشگاهی ها توانستیم چنین مرکزی را افتتاح کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به ورزشکاران استان و کشور عزیزمان ارایه بدهیم.
دکتر فتحی در ادامه سخنان خود از امکانات و خدمات قابل ارایه در این مرکز سخن گفته و ادامه داد: از جمله خدماتی که شاید لازم باشد گفته شود این است که با وجود نیروهای متخصص و دستگاه های مجهزی که در این مرکز وجود دارد، ما توانایی کامل ارزیابی نیمرخ روانی ورزشکاران را داریم. به طور مثال اگر ورزشکار ما آماده ی رفتن به مسابقات است می توانیم اضطراب او را قبل از مسابقه ارزیابی کنیم و پیشنهاداتی را برای کاهش آن به او بدهیم. شاید کاری که در کمتر جایی اتفاق می افتاد در این مرکز توانایی انجام آن را داریم که این می تواند به درخشش هر چه بیشتر ورزشکاران ما در میادین ورزشی کمک کند.
 
وی یادآور شد: ما در این مرکز آمادگی کامل داریم تا بتوانیم اختلالات حرکتی در کودکان، سالمندان، معلولین و جانبازان عزیز را ارزیابی کنیم. در این مرکز علاوه بر بخش روانشناختی، بخشی به نام بیومکانیک و آسیب شناسی ورزشی داریم که در این بخش شاید یکی از مهم ترین اتفاقاتی که می افتد این است که می توانیم دردهای عضلانی و اسکلتی ورزشکاران را کم کنیم.
رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه یکی از بزرگترین اهداف این مرکز را تبدیل ایده به پدیده و علم به ثروت دانست و گفت: دانشگاه مازندران به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی استان نیاز دارد که در حوزه پژوهش های بنیادی در حیطه ورزش فعالیت داشته باشد و ما این افتخار را داریم که در آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده تربیت بدنی که از معدود آزمایشگاه های بیوشیمی ورزشی کشور است این امکان را داریم که بتوانیم در حوزه ی بیوشیمی و ژنتیک ورزشی فعالیت کنیم.
 
دکتر فتحی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع که یکی از اهداف دانشگاه ها، گسترش پژوهش های کاربردی و ارتقا سلامت جامعه است، ما می توانیم در آزمایشگاه بیوشیمی ورزشی خود که بخش ژنتیک ورزشکاران را بررسی می کنیم، استعدادیابی ژنتیکی را انجام دهیم و در این زمینه به استعدادیابی ورزشکاران کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار