آن فرار، آن گل و آن صعود. حتماً یادتان هست. سال 2013 و صعودمان به جام جهانی‌ برزیل. کسی که آن گل را زد، رضا گوچی بود. پسری که هنوز گهگاه برای تیم ملی گل‌های بسیار حساس و مهم می‌زند.
کد خبر: ۴۸۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 30 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، با گوچی در آستانه بازی حساس با کره، به بهانه آخرین گلزن ایرانی در خاک کره، گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

* رضا، دوباره کره!

(لبخند) خب سفر به کره برای من خیلی خاطره دارد. اصلاً هر وقت اسم کره می‌آید، کلی خاطره شیرین از همین چند سال پیش یادم می‌آید.

* خیلی‌ها از آن بازی و آن گل تو خاطره دارند.

دقیقاً همین طوری است. راستش من خودم هر جا می‌روم، این خاطرات همراهم هست. هر جای دنیا می‌روم، هر ایرانی که مرا می‌بیند می‌گوید با گل من خاطره دارد.

* آخر تو خیلی وقت‌ها طوری رفتار می‌کنی که آدم فکر می‌کند آن گل یادت رفته.

(خنده) اتفاقاً این‌طور نیست. آن بازی و آن گل و خاطراتی که از مسابقه اولسان دارم، هیچ‌وقت یادم نمی‌رود. فکر کنم برای مردم ایران هم همین طوری است. هیچ‌کس نمی‌تواند بازی سال 2013 را فراموش کند.

* می‌دانی، کسی باور نمی‌کرد برویم و کره را ببریم.

آن مسابقه برای من خیلی جالب بود. برای مردم ایران هم همین‌طور. به قول شما خبرنگارها بازی اولسان تاریخی بود. تا آخر عمرم آن مسابقه و خاطراتش با من هست. هر دفعه که با کره‌جنوبی بازی می‌کنیم، حس خیلی خاصی دارم.

* مخصوصاً حالا که قرار است 4 سال بعد از آن مسابقه برای اولین بار در کره دوباره بازی کنیم. فرقش چیست؟

فرقش این است که آن دفعه، بازی خیلی حساس بود. یعنی ما فقط یک راه داشتیم به جام جهانی‌ برویم. باید کره را می‌بردیم. هیجان بازی خیلی بیشتر بود. آن موقع ما همه می‌خواستیم به جام جهانی‌ صعود کنیم ولی این بازی روز پنج‌شنبه شرایط متفاوتی دارد.

* یعنی می‌خواهی بگویی تشریفاتی است؟

نه. درست است ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم ولی این اصلاً به آن معنا نیست که بخواهیم بازی را شل بگیریم.

* آخر این تفکر همیشه در بین ایرانی‌ها بود.

شاید بعضی‌ها بگویند این مسابقه و نتیجه‌اش مهم نیست و ما که به جام جهانی‌ رفته‌ایم ولی اتفاقاً در تیم ما چنین حرف‌هایی را قبول نداریم. مهم نیست به جام جهانی‌ رفته‌ایم، می‌خواهیم برای شخصیت و برای کشورمان بازی کنیم. ما همیشه به خاطر همین چیزها به زمین می‌رویم و می‌جنگیم. در هر بازی هم می‌خواهیم نشان دهیم بهترین هستیم. الان هم دوباره تأکید می‌کنم اصلاً مهم نیست صعود کرده‌ایم، نباید فکر کنیم بازی آسانی با کره‌جنوبی داریم. پنج‌شنبه می‌خواهیم این تیم را ببریم.

* ایران و کره همیشه کری داشته‌اند. بعد از آن بازی مشت تاریخی کی‌روش را شاهد بودیم. اصلاً آن‌موقع چه اتفاقاتی افتاد؟

من فقط یادم هست ما بازیکنان تمرکزمان را روی مسابقه گذاشته بودیم و به بقیه چیزها کاری نداشتیم. آقای کی‌روش همیشه می‌گفت شما حواس‌تان به بازی و تمرین باشد و بقیه چیزها را به خود من بسپارید.

* فکر می‌کنی با چه شرایطی کره را ترک کنید. به قول خودمان آخرش شیر خواهید بود یا روباه؟

(خنده) اول از همه باید بگویم خوشحالم دوباره پایم را به کره‌جنوبی می‌گذارم و خاطرات شیرین پیشم برمی‌گردد. امیدوارم نه تنها خودم که همه بازیکنان خاطرات شیرینی در کره‌جنوبی درست کنیم و با یک نتیجه خیلی خوب به ایران برگردیم.

* در کره گل می‌زنی؟

راستش دوست دارم برای تیم ملی گل بزنم. همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، برای تیم ملی گل کنار گذاشته‌ام. دوست دارم دروازه کره را در کشور خودش دوباره باز کنم.

منبع: روزنامه خبر ورزشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار