وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه مدرسه کانون اصلی است، باید در خدمت مدرسه باشیم نه اینکه بر مدرسه به عنوان حاکم نظارت کنیم.
کد خبر: ۴۸۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 29 August 2017
به گزارش تابناک تهران، "سید محمد بطحائی" در نشست شورای اداری خراسان شمالی، اظهار داشت: باید با نگاهی روشن به آینده بودجه‌‎ای و منابع مالی کشور کارها را سامان بدهیم، بنابراین اعتباری که برای امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید قدری فراتر از لایحه ارسالی بودجه به مجلس بود، در این راستا 20 هزار میلیارد تومان فراتر از منابع پیشنهادی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: تخصیص این میزان اعتبار به پارامترهای مهمی از قبیل قیمت نفت و افزایش 30 درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی وابسته است.

این مقام مسوول با بیان اینکه دولت باید از حیث ساختار و رویه‌ها بازنگری جدی انجام دهد، گفت: بسیاری از منابع کشور صرف هزینه‌های جاری می شود در این حالت اعتباری برای کارهای عمرانی در راستای توسعه کشور باقی نمی ماند.

بطحائی یادآور شد: متاسفانه شاهد این هستیم که اعتبارات طرح های عمرانی به شدت کاهش پیدا کرده به این سبب که باید نخست حقوق و مزایای کارکنان پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در نحوه اداره کشور بازنگری انجام شود، عنوان کرد: هم اکنون سیستم اداری کشور به شدت تمرکز گرا بوده و بهره وری منابع کاهش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش تصدی گری در کشور، تصریح کرد: باید همه کارها به غیر از امور غیر حاکمیتی به مردم واگذار شود، این در حالیست که عادت کرده ایم که کار توسط دولت انجام شود.

بطحائی با بیان اینکه سیاست اصلی کاهش تمرکز و تصدی گری است، عنوان کرد: باید مسئله اشتغال در کشور را حل کنیم زیرا در غیر این صورت بنیان حاکمیتی در معرض خطر قرار می گیرد و علاوه بر آن پیامدهای های بسیاری در حوزه آسیب های اجتماعی برجای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه باید باور کنیم که بخش عمده‌ای از خدمات دولت را به بیرون بسپاریم، گفت: کشور را گران اداره می کنیم و هزینه خدمت به مردم گران بوده و کاهش بهره وری را در پی دارد.

بطحائی با اشاره به حوزه آموزش و پرورش و اینکه براساس نظر همه صاحب نظران علوم تربیتی و متخصصان حوزه توسعه، بدون آموزش و پرورش توسعه یافته هیچ کشوری به توسعه پایدار نمی رسد گفت: این در حالیست که کشور توسعه نیافته ممکن نیست در کوتاه مدت به شاخص های مورد نظر برسد اما قطعا توسعه آن پایدار نخواهدبود.

وی عنوان کرد: هم اکنون نیز در آموزش و پرورش با مشکلاتی از قبیل کمبود فضای فیزیکی، نبود انگیزه و امکانات در معلمان مواجه هستیم که 30 سال گذشته نیز آنها را لمس کرده و دست و پنجه نرم کرده ایم.  

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تغییر نگاه و اصلاح مدیریت، یادآور شد: با توجه به اینکه مدرسه کانون اصلی است، باید در خدمت مدرسه باشیم نه اینکه بر مدرسه به عنوان حاکم نظارت کنیم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار