مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه برنامه‌های روز قزوین از روز نهم شهریور ماه سال جاری به طور رسمی آغاز می‌شود، گفت: در این روز از سایت شهید رجایی هم رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 29 August 2017
محمدعلی حضرتی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص برنامه‌های روز قزوین اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی به عنوان یکی از اعضای فعال و‌ مؤثر در برگزاری روز قزوین ورود پیدا کرده و برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

وی گفت: این برنامه‌ها امسال پس از گذشت چهار سال به صورت مشترک با شهرداری قزوین برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقات چوگان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: روز دهم شهریور ماه سال جاری مسابقات استانی چوگان با حضور سوارکاران و چوگان‌بازان استان در میدان چوگان تختی در دولتخانه صفوی برگزار می‌شود.

حضرتی‌ها افزود: پس از اتمام مسابقات چوگان استانی، در روز جمعه 17 شهریور ماه سال جاری مسابقات چوگان کشوری با حضور استان‌های مختلف در سطح ملی، در میدان چوگان تختی در دولتخانه صفوی استان قزوین اجرا می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی نهم تا هفدهم شهریور ماه سال جاری به صورت منطقه‌ای با حضور 9 استان در حیاط محوطه سعدالسلطنه برگزار می‌شود که همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد:  از جمله برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه صنایع دستی که در روز قزوین برگزار می‌شود، اجرای دو شب کنسرت توسط علیرضا قربانی در روزهای 13 و 14 شهریور ماه سال جاری و اجرای شب شعر در حیاط چهلستون قزوین است.

حضرتی‌ها ادامه داد: همچنین به دلیل همزمانی روز قزوین با عید غدیر، اجرای سه شب غدیرخوانی در سطح شهر صورت می‌گیرد که رویدادی جدید بوده و برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود.

وی تشریح کرد: برنامه‌ای جامع در قالب اجرای پنج برنامه در مرکز محله‌های راه‌ری، بلاغی، آخوند محله، راه‌کوشک و دیمج محله طراحی شده که ضمن اجرای برنامه‌های شاد خاص کودکان، با قصه‌گویی و شعرخوانی به لهجه قزوینی و اجرای موسیقی و سرود در محله، تقدیر از برگزیدگان و افراد موفق در تمام حوزه‌های اجتماعی همراه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین بروشورهایی حاوی اطلاعاتی از مفاخر محله، محدوده، آثار تاریخی، تاریخ و گفت‌وگوهایی با اهالی محله برای انتشار بین آن‌ها آماده شده که قطع به یقین این امر برای انسجام محله‌ها بسیار مؤثر است.

حضرتی‌ها مطرح کرد: برنامه‌های روز قزوین از روز نهم شهریور ماه سال جاری به طور رسمی و با حضور علی‌اکبر صالحی و تقدیر از خانواده زنده یاد مسعود امامی با برگزاری همایش راه رجایی آغاز می‌شود که در این روز از سایت شهید رجایی هم رونمایی می‌شود.

گفتنی است در طول هفته قزوین، بازدید از تمام اماکن تاریخی و گردشگری برای عموم مردم رایگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار