طی دولت تدبیر و امید، روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، 9 هزار و یکصد و 54 خبر جهت درج در سایت ایثار قزوین و سایر رسانه‌های محلی و ملی تهیه و تولید کرده است. 9154 خبر جهت درج در سایت ایثار تهیه و تولید شد
کد خبر: ۴۸۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با تشریح عملکرد حوزه ریاست بنیاد در دولت تدبیر و امید گفت: مجموعه‌ی اطلاع‌رسانی روابط عمومی بنیاد از واحدهای این حوزه می‌باشد که طی چهار سال گذشته، همواره یکی از پر مخاطب‌ترین و دارای بیشترین خبر در سطح روابط عمومی‌های استان و کشور بوده است.
وی افزود: واحد خبر و اطلاع‌رسانی روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دولت یاد شده، با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف آموزشی ویژه‌ی روزنامه‌نگاران استان، گام موثری در جهت آموزش و ارایه‌ی راهکارهای اجرایی به آنها داشته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: هدف از انتشار اخبار و رویدادهای مرتبط با جامعه هدف بنیاد، انتقال دستاوردها و فعالیت‌ها به ویژه موفقیت‌ها و حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در سطح جامعه می‌باشد.
این مسوول افزود: طی دولت تدبیر و امید، روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، 9 هزار و یکصد و 54 خبر جهت درج در سایت ایثار قزوین و سایر رسانه‌های محلی و ملی، تهیه و تولید کرده است.
حقایق‌پور با اشاره به عملکرد دیگر بنیاد گفت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین که مشکلاتی در حوزه‌ی قضایی دارند می‌توانند با مراجعه به واحد حقوقی بنیاد از راهنمایی‌های صحیح و درست کارشناسان بهره‌مند شوند.
وی افزود: کارشناسان واحد امور حقوقی و قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، حمایت‌های قضایی و  مشاوره‌های حقوقی را در زمینه‌های دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی و خانوادگی و سایر موارد به جامعه هدف ارایه می‌دهند.
این مسوول گفت: در دوره‌ی چهار ساله دولت تدبیر و امید به 18 هزار و 637 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشاوره حقوقی ارایه شده که مهمترین هدف کارشناسان حقوقی بنیاد، آگاهی دادن، ارایه‌ی راهکارهای لازم و راهنمایی‌های مثبت در جهت رفع مشکلات آنان است.
پرداخت وام صندوق قرض‌الحسنه شاهد؛ 7939 مورد
حقایق‌پور گفت: صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین از سال 72، به منظور پرداخت وام قرض‌الحسنه به والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان حقوق‌بگیر بنیاد و همسران جانبازان متوفی حقوق‌بگیر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تاسیس شده است.
این مسوول افزود: بهبود وضعیت معیشتی و خوداتکایی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف پرداخت وام قرض‌الحسنه صندوق یاد شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: هر ماه، افرادی که واجد شرایط دریافت وام هستند شناسایی و از طریق  تماس تلفنی به آنان اعلام می‌شود تا برای دریافت وام قرض‌الحسنه به بنیاد مراجعه کنند.
وی افزود: طی دولت تدبیر و امید، 638 میلیارد و 298 میلیون ریال وام توسط صندوق قرض‌الحسنه شاهد به 7 هزار و 939 نفر از ایثارگران استان قزوین پرداخت شده است.
تشکیل شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت
حقایق‌پور با اشاره به شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دولت یازدهم گفت: این شورا در استان به ریاست استاندار قزوین و دبیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است.
وی سیاستگذاری در زمینه‌ی احیا، حفظ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی کلان دستگاه‌ها و نهادهای متولی دولتی و غیردولتی، به کارگیری ظرفیت‌های جامعه و کشور برای تحقق اهداف شهیدان، جانبازان و آزادگان، را از وظایف این شورا عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی دولت تدبیر و امید، همایش بزرگ نگرانی مشترک همراه با نامه‌نگاری یک هزار نفر از مردم در پاسخ به دغدغه‌های مقام رهبری در نامه‌ی معظم له خطاب به جوانان غرب برگزار شد.
این مسوول افزود: با توجه به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات جهانی و نامه‌ای که ایشان خطاب به جوانان غرب منتشر کردند طی فراخوانی از جوانان ایرانی خواسته شد تا با مطالعه این نامه پاسخ خود را به مقام معظم رهبری نوشته و در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین قرار دهند.
وی گفت: طی دولت تدبیر و امید، جشنواره فروغ پایداری نیز برای نخستین بار در سطح کشور با توجه به اهمیت تولیدات هنری در جهت شناساندن هنرمندان شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در این جشنواره، آثار یکصد هنرمند شاهد و ایثارگر استان قزوین، در قالب 30 غرفه و با نمایش یک هزار اثر هنری جامعه ایثارگری در رشته‌های مختلف، در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
ثبت درخواست ایثارگران؛ 98921 مورد
وی گفت: مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد استان قزوین از واحدهای دیگر حوزه ریاست می‌باشد که موظف است پاسخ درخواست‌های جامعه هدف را به موقع و سریع از حوزه‌ی تخصصی دریافت و در اختیار آنان قرار دهد.
این مسوول افزود: در دولت تدبیر و امید، درخواست 98 هزار و 921 نفر از جامعه هدف توسط مرکز یاد شده در سیستم سجایا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ثبت شده است.
دیدار 15460 ایثارگر با مدیرکل در ملاقات عمومی
حقایق‌پور گفت: بنیاد در راستای رفع مشکلات خانواده شاهد و ایثارگر ملاقات‌های عمومی را در بنیاد استان و شهرستان‌ها برپا کرده تا آنها در دیدار چهره به چهره با مدیرکل، معاونان و روسای شهرستان‌ها مسایل و مشکلات خود را مطرح ‌کنند.
این مسوول افزود: ملاقات عمومی، روزهای سه‌شنبه هر هفته در مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد استان و شهرستان‌های تابعه برپا می‌شود تا ارایه‌ی خدمات مطلوب به جامعه هدف و رفع سریع و دقیق مشکلات آنان تسهیل یابد.
وی روانسازی در پاسخگویی به درخواست‌های مراجعان، بهبود وضعیت و جلب رضایت خانواده ایثارگران و تکریم ارباب‌رجوع را از دیگر اهداف برپایی این ملاقات عمومی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد.
حقایق‌پور گفت: طی دوره‌ی سه ساله دولت تدبیر و امید، 15 هزار و 460 نفر از خانواده شاهد و ایثارگر به صورت دیدار چهره به چهره در ملاقات‌های عمومی یا حضوری در دفتر مدیرکل بنیاد، مشکلاتشان را با ایشان مطرح کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی دولت تدبیر و امید، بنده به همراه، معاونین و کارشناسان تخصصی بنیاد استان، به شهرستان‌های بنیاد، سفر کردیم.
این مسوول افزود: این سفرها با هدف دیدار مدیران اجرایی بنیاد با خانواده‌های شهدای شهرها و روستاهای مختلف استان قزوین برگزار شده که در این دیدارها، مسایل و مشکلات خانواده‌ها احصا و راهکارهای رفع مشکلات به مدیران شهرستانی ابلاغ می‌شود.
حقایق‌پور افزود: هدف دیگر این دیدارها، بررسی فعالیت‌های بنیاد شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف و نحوه‌ی اجرای امور مربوطه با تطبیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرکز می‌باشد.
وی با اشاره به دیگر عملکردهای بنیاد در دولت تدبیر و امید گفت: طی این دولت معاونان و کارشناسان تخصصی در میز خدمت جهت پاسخگویی به جامعه هدف به میزان 4 هزار و 780 ساعت حضور داشتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین طی دولت تدبیر و امید، شناسایی، ثبت و تکمیل اطلاعات یکصد و 27 تن از نخبگان زیر پوشش استان و 231 مورد حمایت از دستاوردهای نخبگان انجام شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار