دیدار رهبر انقلاب با اهالی علم و فرهنگ و دین، همیشه پرنکته و شنیدنی است و حاوی حرف‌های تازه و جنس دیدارهای ایشان با حوزویان یا دانشگاهیان متفاوت تر از بقیه.
کد خبر: ۴۸۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

دیدار رهبر انقلاب با اهالی علم و فرهنگ و دین، همیشه پرنکته و شنیدنی است و حاوی حرف‌های تازه و جنس دیدارهای ایشان با حوزویان یا دانشگاهیان متفاوت تر از بقیه. آن‌گونه که دیدار روزقبل ایشان با فضلا وطلاب حوزه‌های علمیه استان تهران چنین بود؛ پراز نکته‌های تازه و دغدغه‌های انگیزه بخش برای جمعیتی جوان و پرانگیزه. یکی از مهمترین محورهای سخنان رهبری در این دیدار، تشنگی و نیاز بشر امروز به ویژه نسل‌های جوان به «حرف‌های نو» است و تأکید بر اینکه «اسلام حرف‌های نو و جذابی در زمینه انسان، جامعه و سیاست دارد که اگر به گوش جهانیان رسانده شود، قطعاً پذیرنده بسیاری خواهد داشت».

▫️ این سخن، هم اشاره‌ای است به نیاز امروز بشریت و ضرورت شناخت بیشتر این نیازها و هم یادآوری مسوولیت سنگین حوزه‌های علمیه و درنگاه کلان‌تر، مسوولیت انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌ها و پاسخ به نیازهای نسل‌های امروز جهان. رهبر انقلاب پیش از این بارها درباره «حرف نوی انقلاب اسلامی» سخن گفته‌اند و تصریح کرده‌اند«در مقابل سترون و نازا بودن غرب در برون زائی اندیشه‌های نو، جمهوری اسلامی دارای زایش فکری است و برای مسائل روحی انسان و مسائل اجتماعی و حکومتی حرف‌های تازه دارد.»

▫️به تعبیر ایشان، یکی از این حرف‌های نو «آمیختگی دین و زندگی» است که هیچ گاه در دنیای غرب وجود نداشته وحتّی قبل از دوران مادیگری و اومانیسم غرب و روی کار آمدن اندیشه‌های سکولار هم اینجور نبود که دین با زندگی توأم و منشأ مقررات و قوانین باشد. این حرف نو را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در دنیای امروز مطرح کرد. به نظر می‌رسد حوزه‌های علمیه و مراکز فکری کشور، برای طرح حرف‌های نو بیشتری با دنیا، باید گام‌های اساسی‌تری بردارند.

برچسب ها: رهبر انقلاب ، طلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار