مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از شروع دوربین گذاری در زیستگاه های استان در راستای پروژه حفاظت از گوشتخواران خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 28 August 2017
به گزارش تابناک قزوین سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه دوربین گذاری زیستگاه های حیات وحش به منظور بررسی وضعیت و پایش گوشتخواران بزرگ جثه، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پروژه حفاظت از گوشتخواران قزوین، با نصب چندین دستگاه دوربین تله ای و از زیستگاه های منطقه الموت غربی آغاز شد.

وی افزود: به جهت اینکه پلنگ همیشه یکقدم از انسان جلوتر می باشد و به ندرت می توان او را در طبیعت دید و به کمتر کسی اجازه می دهد که او را مشاهده کند، دوربین های تله ای با ورود به عرصه مدیریت و مطالعات حیات وحش کمک های فراوانی به پژوهشگران این عرصه و برنامه های حفاظتی کرده است.

شمسی پور در خصوص گونه پلنگ ایرانی در استان قزوین اضافه کرد : پلنگ یکی از شناخته شده ترین گونه های گربه سانان در سرتاسر دنیا است که  استان قزوین با تنوع زیستگاهی بسیار بالا، از مهمترین زیستگاه های گوشتخواران و یکی از کوریدورهای مهم برای گونه پلنگ ایرانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با همکاری پروژه حفاظت از گوشتخواران استان قزوین، با تدوین برنامه های راهبردی بلند مدت برای حفاظت از گوشتخواران  با تمرکز بر گوشتخواران بزرگ جثه و با تاکید بر مشارکت حداکثری جوامع محلی در امر حفاظت، سعی دارد برنامه های حفاظتی خود را پیش برده و به حفاظت و مدیریت حیات وحش بپردازد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار