دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت:
دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت با اشاره به حادثه رخ داده برای گروه جهادگران در منطقه گیلانغرب، گفت: برای کاهش مخاطرات باید به سمت برگزاری اردوهای جهادی "درون استانی" برویم.
کد خبر: ۴۸۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 28 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمد تاجفرد در نشست هماهنگی اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که امروز(ششم شهریور) در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به شروع ساماندهی اردوهای جهادی در وزارت بهداشت از سال 1394، گفت: در همین راستا سال گذشته چهار اردوی جهادی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و ایلام برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر این چهار اردوی متمرکز که به صورت پایلوت در این استان‌ها برگزار شد، دو اردوی جهادی نیز در استان‌های کردستان و اصفهان و دو اردو نیز در مناطق محروم حاشیه تهران برگزار شد.

تاجفرد از طراحی سایتی جهت ثبت نام متقاضیان اردوهای جهادی در وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این سایت صورت گرفته و ظرف مدت کوتاهی 
بیش از 800 نفر از جمله 250 نفر از اساتید و کارکنان وزارت در این سایت ثبت نام کردند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اردوهای جهادی خارج استانی با مخاطرات بسیاری همراه است، به حادثه اخیر جهادگران در منطقه گیلانغرب اشاره کرد و افزود: مسافت بسیاری 
اردوهای جهادی می تواند خطراتی از جمله بحث تصادف را برای جهادگران به همراه داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این، اردوهای خارج استانی به دلیل ناآشنایی جهادگران با مناطق مختلف کشور و فرهنگ‌های مختلف و نیز هزینه‌های بالای رفت و آمد با مشکلاتی همراه است و اگر 
بتوان این اردوها را درون استانی برگزار کرد بسیار در وقت و هزینه صرفه جویی شده و مخاطرات آن کاهش می یابد.

تاجفرد با تاکید بر اینکه نباید اردوهای جهادی را به فصل تابستان محدود کرد، گفت: این امکان هست که بتوان این اردوها را در تمام طول سال و بویژه آخرهفته و ایام تعطیل برگزار کرد تا 
مناطق محروم در تمام طول سال از خدمات ارزشمند جهادگران بهره‌مند شوند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش فرهنگ جهادی اشاره کرد و افزود: برگزاری اردوهای جهادی در تمام طول سال می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد.      
     
دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت با ارزشمند توصیف کردن کار جهادگران، گفت: همه مسئولان باید بستر لازم برای فعالیت خیرخواهانه این افراد را فرام کنند و در جهت ترویج فرهنگ جهادی گام بردارند.

تاجفرد با بیان اینکه بیشتر فعالیت اردوهای جهادی وزارت بهداشت مربوط به حوزه سلامت است، گفت: هر گروهی که بخواهد در زمینه اردوهای جهادی در حوزه سلامت فعالیت کند، باید مصوبه ستاد اردوهای جهادی وزارت را داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار