استاندار قم مطرح کرد
استاندار قم گفت: تولید و اشتغال دو چالش بزرگ کشور و همچنین استان قم است همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز فهم مشترکی در بین مسئولان مشاهده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی عصر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از نخستین و بزرگ‌ترین نیروگاه انتقال آب بر روی خط کشور که در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در محل تصفیه‌خانه آب استان قم به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران و دلسوزان واقعی حرف خود را با عمل و اقدام نشان می‌دهند و صرفاً به شعار دادن بسنده نمی‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی افزود: حمایت و برطرف کردن موانع پیش روی سرمایه‌گذاری کمترین و کوچک‌ترین چیزی است که دولت نیز تواند در برابر بخش خصوصی انجام دهد.

استاندار قم با انتقاد از عدم توجه بخش‌های متولی حمایت از تولید از بخش خصوصی تأکید کرد: متأسفانه بانک‌ها مشغول بنگاه‌داری و تولید پول هستند و صندوق‌های توسعه نیز عملاً چیزی در چنته ندارند که با آن بخش خصوصی را حمایت کنند در این‌ بین دولت باید چتر حمایتی خود را بیشتر از هر زمان دیگری کند.

صادقی بابیان اینکه شرط موفقیت در عرصه اقتصاد کشور ریسک‌پذیری است، تصریح کرد: اقتصاد کشور زمانی موفق خواهد شد که دولت و بخش خصوصی همزمان آماده ریسک‌پذیری را داشته باشند چراکه برای نجات اقتصاد از وضعیت فعلی خود هیچ راهی جز حمایت از سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

وی بابیان دلایل قرار گرفتن اقتصاد کشور در وضعیت رکود و ایستا ادامه داد: شعار زدگی، حرف‌های توخالی و پوشالی، قرار گرفتن مسئولیت‌ها در دست افراد غیرمتخصص و کارآمد و اظهار نظرهای غیر کارشناسی و منطبق باعقل و منطق، اقتصاد کشور را امروز به این نقطه بحرانی رسانده است.

استاندار خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال دو چالش بزرگ کشور و همچنین استان قم است همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز فهم مشترکی در بین مسئولان مشاهده نمی‌شود.

صادقی با تأکید بر اهمیت حمایت از بخش  سرمایه‌گذاری  گفت: آینده روشن کشور در گرو حمایت از بخش خصوصی است همچنین در کشور ظرفیت‌ها و عرصه‌های دست‌نخورده و بکر  بسیار زیادی وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند در آنها ورود پیدا کند.

وی با نکوهش وارد ساختن حب و بغض‌های شخصی و جناحی در تصمیم‌گیری ملی و استانی ادامه داد: تبعات داخل کردن گرایشات جناحی و همچنین حب و بغض‌های شخصی دامن خود افراد را زودتر از هر چیز دیگر خواهد گرفت که بخش بزرگی از عقب‌ماندگی و در جا زدن‌های کشور در زمینه اقتصاد نیز محصول همین تفکر است.

صادقی با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی افزود: برخی از سرمایه‌گذاران زالوصفت هستند و تسهیلات و اعتبارات استانی را دریافت می‌کنند اما هیچ اثر مثبتی نیز از خود برجای نمی‌گذارند اما در مقابل این زالوصفتان سرمایه‌گذاران واقعی و دلسوزی نیز وجود دارد که باید از آنها حمایت شود.

وی حل معضل اقتصاد را شرط آبادانی بخش‌های دیگر کشور دانست و تصریح کرد: محوریت توسعه کشور باید رفع مشکلات اقتصادی باشد و رمز بهبود وضعیت اقتصاد کشور نیز تغییر نگاه و نگرش‌هاست.

استاندار قم با اشاره به لزوم گسترش و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک ابراز کرد: جز این نیروگاه آبی که امروز از آن بهره‌برداری به عمل آمد 7 نقطه دیگر نیز در مسیر انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز به قم نیز از چنین ظرفیتی برخوردار هستند که مسئولان استانی مجدانه از آنها حمایت خواهند کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار