نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس گفت: عدم تخصیص سالانه اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون توازن به منزله تعطیلی سیاستهای محرومیت‌زدایی دولت است.
کد خبر: ۴۸۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 27 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: عدم تخصیص سالانه اعتبارات ماده 180 قانون توازن به منزله تعطیلی سیاستهای محرومیت‌زدایی دولت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه اعتبارات ماده 180 توازن، دولت کنونی به محرومان کشور مدیون است گفت: این اعتباراتمناطق محروم کشور بوده است و عدم تخصیص سالانه آن به منزله  تعطیلی سیاستهای محرومیت‌زدایی دولت است و انتظار می‌رود با تخصیص صددرصدی ردیف  ماده 180 امسال و پیش‌بینی دو برابری آن در بودجه سال آینده این بدهکاری دولت به محرومان جبران شود.

فلاحت‌پیشه افزود: مطابق ماده 180 برنامه  توسعه در راستای تحقق اصل چهل و هشتم (48) قانون اساسی، سیاستهای کلی و جهت حصول به اهداف چشم‌انداز و به ‌منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌های با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل 10 درصد به سطح یادشده نزدیک شود.

وی با بیان اینکه زمانی که  مرزنشینان درگیر جنگ بودند برخی از دولتمردان مشغول به توسعه شهرهای خود شدند بیان کرد: بعد از جنگ نیز استان کرمانشاه همواره واگن آخر قطار توسعه 
کشور بوده و هنوز ریل نامتوازن توسعه اجازه همتراز شدن استان‌ها را در کشور نداده است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه بنابراین مملکت به دو قسمت تقسیم شد یک قسمت شهرهای برخوردار که گرفتار بیماری چاقی مفرط شدند افزود: در تهران  و برخی از استانهای مرکزی توسعه نامتوازن و عجولانه محیط  زیست و منابع آبی را نابوده کرده و یک دسته دیگر نیز مناطق محروم  که حداقل 10 سال از میانگین زیرساخت‌های عمرانی عقب مانده است.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از دو منطقه فوق‌الذکر طبق شاخص‌های توسعه زندگی مردم شاد قلمداد نمی‌شود زیرا هر دو گروه دغدغه ذهنی دارند بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه، زمینه قانونی لازم را برای رفع مشکلات فوق‌الذکر فراهم کرده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت کنونی سازه‌های عمرانی را سریع‌تر تکمیل و توسعه و تولید را بر بنیان آن محکم و پایدار کند اظهار کرد: اکنون که قطار به کرمانشاه رسیده است و همه به خصوص نمایندگان استان در این مسیر بسیار زحمت کشیدند، بنده مراتب سپاس خود را از مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم که در سفر استانی خود به کرمانشاه 300 میلیارد تومان اعتبار را به این خط بین‌المللی اختصاص دادند و از آن به بعد راه‌آهن کرمانشاه ـ تهران به بغداد ستاره‌دار شد.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم از دولت و وزیر راه که هر چه زودتر مسیر اسلام‌آباد غرب ـ کرمانشاه ـ خسروی را نیز تکمیل کنند گفت: اگر راه‌آهن تهران ـ کرمانشاه به عراق وصل شود در کوتاه مدت به دومین مسیر پرتردد کشور پس از خط راه‌آهن تهران ـ مشهد تبدیل خواهد شد.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: از رئیس‌جمهور تقاضا دارم در مورد تعلل  دانشگاه رازی کرمانشاه در احداث دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی از مسئولان مربوطه توضیح بخواهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار