مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:
مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از رسمی سازی سند ۱۵ هکتار از زمین‌های زراعی حاشیه دریاچه ارومیه در بناب خبر داد و گفت: به زمین‌هایی که اکنون در دست کشاورزان در حال زراعت هستند سند رسمی تعلق خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۸۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 27 August 2017
کریم مهری عصر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات اراضی کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط دولت در رابطه با کشاورزان، اظهار کرد: اکثر مردم نیمه خالی لیوان را می‌بینند ولی در نیمه پر لیوان کارهای زیادی برای دیده شدن وجود دارد.

وی افزود: این را قبول داریم که کارهای انجام گرفته می‌توانست بهتر از این هم شود ولی دولت در حد امکان و حتی بیشتر از امکان اقداماتی در این رابطه انجام داده است.

مهری خاطرنشان کرد: باید قدردان زحمات کسانی باشیم که در هر قسمتی از استان و کشور هرکاری که از دستشان بربیاید انجام می‌دهند و دریع نمی‌کنند.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: آمار آب و آبیاری مناسب طی چند سال اخیر به خوبی پش‌رفته است ولی جا دارد بهتر از این هم باشد.

وی با اشاره بر اهمیت اطلاح رسانی و نقش بسزای خبرنگاران در جامعه، گفت: اصحاب رسانه مانند چشم و گوش جامعه هستند و ناظر ادارات و عامل اطلاع رسانی و تاثیرگذار در افکار عمومی هستند.

مهری تاکید کرد: وظیفه مدیران، اجرای امورات و انجام وظایف است و این اصحاب رسانه هستند که نظاره‌گر و اطلاع‌رسانی امور ما را انجام می‌دهند و هیچ کس نمی‌تواند از اصحاب رسانه دوری کند.
 
این مقام ارشد استانی ضمن اشاره بر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسائل کشاورزی، تصریح کرد: بعد از اینکه دولت آقای روحانی به سر کار آمد، دستور داده شد مشکلات مربوط به کشاورزان را برطرف کنیم و اکنون نیز قول حمایت های دولت را به مردم داده‌ایم.

وی رسیدگی به شهرهایی که مشکلات بیشتری در حوزه کشاورزی دارند را اولویت‌دار خواند و گفت: در شهرستان بناب 5000 هکتار قرارداد نقشه برداری داشته‌ایم که هزینه آن را خودمان پرداخت کرده‌ایم.

مهری از تعلق گرفتن سند رسمی به اراضی حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان بناب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به 15هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان بناب که در دست کشاورزان است سند رسمی مالکیت خواهیم داد.

وی گفت: در ارایه اعتبارات برای آبیاری‌های قطره‌ای و ایجاد گلخانه‌ها هیچگونه محدودیت اعتباری نداریم.

وی موضوع کانال‌های بتنی را یک موضوع قدیمی و دموده خواند و اذعان داشت: اکنون باید به سمت آبرسانی مدرن و روش‌های نوین برای رساندن آب به مزارع برویم، هرچند این عمل هزینه بردار خواهد بود، ولی اگر به این طرح هزینه‌ای گذاشته شود به زودی جبران می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :