مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه، از آغاز برداشت محصول پیاز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 24 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،نوربخش حاتمی ، از آغاز برداشت پیاز از مزارع شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: امسال ۷۰۶ هکتار از اراضی شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته است.

 حاتمی افزود: سال گذشته یک هزار ۲۸۴ هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت پیاز رفته بود و بیش از ۶۴ هزار تن پیاز در کرمانشاه تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از ۳۸ هزار تن پیاز از مزارع  شهرستان کرمانشاه برداشت شود.

وی متوسط عملکرد پیاز در شهرستان کرمانشاه را رو به رشد دانست و گفت: این عملکرد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از ۵۰ تن در هکتار به رقم ۵۵ تن در هکتار رسیده است.

حاتمی استفاده از روش های جدید مبارزه با بیماری ها و علف های هرز و در مجموع افزایش دانش فنی کشاورزان را علت اصلی بالا رفتن متوسط عملکرد پیاز در این شهرستان دانست.

وی افزود: ارقام کشت شده این محصول درشهرستان کرمانشاه  شامل آذرشهر و بنابی، هرسینی و بوشهری  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در فصل کاشت و برداشت پیاز، به ازای هرهکتار زمینه اشتغال برای یک هزار نفر فراهم می‌شود.

وی  با اشاره به زمان کاشت و برداشت محصول پیاز در این شهرستان گفت: کشت بهاره پیاز از اوایل فروردین در شهرستان کرمانشاه آغاز و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.

حاتمی تصریح کرد:  برداشت کشت های بهاره پیاز از اوایل شهریور ماه آغاز می شود و تا اواخرمهر ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشت پاییزه پیاز از اواخر آبان و پس از بارندگی موثر پاییزه(پله) آغاز می شود و تا آذر ماه ادامه دارد و برداشت محصول کشت پاییزه نیز در خرداد ماه صورت  خواهد گرفت.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار