نگرشی نو به توسعه امروزوآینده کشاورزی می طلبدکه همواره این مهم جزء اولویتهای مسئولین وکارشناسان بخش کشاورزی باشد.به گزارش مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بیش از600نوع عامل خسارت‌ زادراستان وجوددارد.
کد خبر: ۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 16 June 2015

نگرشی نو به توسعه امروز و آینده کشاورزی می طلبدکه همواره این مهم جزاولویتهای مسئولین وکارشناسان بخش کشاورزی باشد به گزارش مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بیش از 600 نوع عامل خسارت‌ زا در استان وجود دارد .

به گزارش تابناک همدان ، شهرام پیشه‌ ور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات به عنوان سازمان واکنش سریع است، اظهار کرد: وظیفه این سازمان حفظ تولیدات در برابر آفات و تهدیدات است که این تهدیدات در دو بخش داخلی و خارجی وجود دارد وبخش قرنطینه نباتی شامل دو بخش داخلی و خارجی است

وی افزود؛ در بخش داخلی عوامل خسارت زا در کشور موجود است و عوامل خارجی به طرق مختلف از خارج کشور وارد می‌شود وبه دلیل تردد بالا و هم‌ مرزی با عراق در معرض ورود عوامل خسارت ‌زا است ،‌ باید در این خصوص هوشیار باشیم تا ورود عوامل خسارت ‌زا به استان را به حداقل برسانیم و قابل ذکر است که در حوزه حفظ نباتات و مدیریت آفات عمومی و همگانی را داریم و سه نوع آفت عمومی، همگانی و خصوصی نیز در این حوزه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین روش مبارزه روش شیمیایی با آفت‌هاست،‌ گفت: در استان یک کارخانه تولیدکننده و یک کارخانه واردکننده سموم فعال است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان در خصوص مبارزه با آفات عمومی و همگانی در سال گذشته عنوان کرد: مبارزه با سن غلات در 148 هزار هکتار پیش‌بینی شده بود که عملیات در 264 هزار هکتار انجام شد.

وی در ادامه گفت: در مبارزه با جوندگان و ملخ‌ها نیز 16 هزار و 440 هکتار از مزارع در سطح استان مورد مبارزه قرار گرفت.

پیشه‌ ور مبارزه تلفیقی و بیولوژیکی را در مبارزه با آفات نباتی بیان کرد و گفت: کنترل بیماری‌های نباتی نیز در 60 هزار و 697 هکتار از مزارع انجام شد و 62 هزار و 409 تن بذر نیز ضد عفونی شدند.

وی با بیان اینکه در 207 هزار هکتار نیز مبارزه با علف‌های هرز صورت گرفت، گفت: 114 درصد تحقق عملیات مبارزه مکانیکی را شاهد بودیم که 150 هزار هکتار سطح مبارزه مکانیکی بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در خصوص آفات قرنطینه‌ای نیز 22 هزار و 720 هکتار در سطح مزارع در نظر گرفته شد که در 38 هزار هکتار انجام شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار