استاندار قزوین گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۰۸۱ پروژه زیربنایی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۸۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 23 August 2017
فریدون همتی روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان ضمن تشریح برنامه های دولت در سال جاری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

استاندار اظهارداشت: همزمان با هفته دولت ۱۰۸۱ طرح شامل ۷۳۹ طرح زیربنایی و عمرانی، ۲۱۱ طرح اقتصادی، ۱۳۱ طرح فرهنگی و اجتماعی با مجموع اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: همچنین دو هزار واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی استان در هفته دولت افتتاح می شود.

استقبال از سرمایه گذاری در استان قزوین

همتی بیان کرد: از دهه ۴۰ تا پیش از دولت یازدهم حدود ۵ هزار واحد تولیدی در قزوین راه اندازه شده و از سال ۹۲ تا امروز، یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تقاضا از سوی فعالان اقتصادی داشتیم که اگر تحلیل کنیم این آمار نشان می دهد فعالان اقتصادی از بخش های دیگر وارد تولید شده اند۰

استاندار بیان کرد: با ۲ خودرو ساز برای تاسیس شرکت در قزوین صحبت شده که یک واحد سالانه دو هزار دستگاه خودروی سواری تولید می کند که سرمایه گذاران فردا برای مذاکره به قزوین می آیند۰ البته با سه استان دیگر هم صحبت کرده اند؛ ولی تلاش می کنیم آنها را در قزوین جذب کنیم.

همتی در خصوص عبور از بحران کم آبی هم گفت: تلاش می کنیم امسال ۵۰ هزارهکتار از ارضای کشاورزی را تحت پوشش آبیاری مدیرن قرار دهیم هرچند وزارت نیرو مقاومت می کند؛ اما با تلاش و استفاده از ظرفیت استان می توانیم این هدف را محقق کنیم.

وی جمع آوری چاههای غیرمجاز، نصب کنتور در چاههای مجاز، تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه ای و آبیاری قطره ایی را برای مدیریت منابع آب در استان ضروری دانست.

اجرای ۵۰ هزار هکتار آبیاری مدرن را هدف گذاری کرده ایم

استاندار یادآورشد: ۲٠ هزار هکتار آبیاری قطره ای در استان در حال انجام است که درصدد هستیم ٥٠ هزار هکتار برای سال آینده سهمیه بگیریم.

همتی در این نشست خبری از اهمیت توریست درمانی خبرداد و گفت: در بخش سلامت یک هزار و ۷۰۰ تخت در استان داریم که فرسوده است و در حال حاضر بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی دولتی را آغاز کرده ایم و پیمانکار کار خود را شروع کرده است۰

وی بیان کرد: زمین بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی نیز در کنار دانشگاه بین المللی امام خمینی در نظر گرفته شده و مطالعات آن آغاز شده است.

همتی گفت: این طرحها برای فعال کردن توریست درمانی در قزوین اجرا می شود و نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت.

مدیران در دولت جدید عزم جدی تری در خدمت خواهند داشت

همتی به مناسبت هفته دولت هم اظهارداشت: در دولت دوازدهم مدیران با تلاش جدی و متفاوت از گذشته کار خود را شروع خواهند کرد که این تفاوت به زودی نمایان خواهد شد.

وی بیان کرد: مطالبات ما از دستگاههای اجرایی مشخص شده و درصددیم در دوره جدید از امکانات موجود، بیشترین بهره را داشته باشیم.

همتی افزود: در۴ساله دولت یازدهم علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی موفقیتهای زیادی در کشور به دست آمد که از تورم دورقمی به تورم تک رقمی دست پیدا کردیم.

وی اظهارداشت: درحوزه بیکاری و تولید و اشتغال که دغدغه اصلی کشور است روند اعتماد به سرمایه گذاری نسبت به آینده در استان قابل توجه بود و باید به سمتی پیش برویم که شاهد کاهش نرخ سود بانکی برای حمایت از تولیدکنندگان باشیم.

همتی یادآورشد: نرخ بیکاری با تلاش صورت گرفته در سال ۹۳ به حدود ۱۱.۹ درصد و در سال ۹۴به ۱۱.۷ و سال گذشته به ۱۱.۶ درصد و بهار امسال به ۱۰.۹ رسیده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ضمن حمایت از ۱۲۲۸ واحد که با بحران کمبود تقدینگی، مشکلات بازار یا معضل مدیریتی روبرو بودند، توانستیم با پرداخت بیش از یک هزار و ۳۴۰میلیارد تومان این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.


ایجاد ۲۲ هزار شغل در سال گذشته

استاندار بیان کرد: در سال گذشته ۲۲هزار شغل جدید ایجاد شد و ۱۴هزارنفر کد بیمه جدید دریافت کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۶۷۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی صورت گرفت، در صورتی که پیش از دوره تحریم ها این میزان ۳۰۰ میلیون دلار بود.

همتی اضافه کرد: در گردشگری نیز تمرکز بیشتری خواهیم داشت و تعداد گردشگران خارجی از ۳۸۶۲ نفر در سال ۹۲ به ۶۵۴۰ نفر در سال ۹۵ افزایش یافته است که این رویکرد تقویت خواهد شد.

استاندار اظهارداشت: امسال پروژه های گردشگری همچون گرمابه صفا، کاروانسرای اردکانی، سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی درحال بهسازی و توسعه است تا افزایش گردشگری برای جذب ارز به استان محقق شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار