امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود امر به معروف را مهمترین رکن حیات اجتماعی دانست و گفت: احساس مسئولیت اجتماعی نخستین گام ترویج ین فریضه مهم است.
کد خبر: ۴۸۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 21 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام امینی صبح دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود به میزبانی دفتر خود، با بیان اینکه نباید بگذاریم حساسیت مردم و به خصوص خانواده ها نسبت به معروفات و منکرات کم شود، تاکید داشت: احساس مسئولیت اجتماعی نخستین گام ترویج امر به معروف است و ما امروز باید در این راستا اقدامات ترویج و تبلیغی را صورت دهیم.

عباس امینی امام جمعه شاهرود - کراپ‌شده

وی افزود: فعالیت طلایه داران و برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در زمره برنامه های خوب اجرا شده در شاهروداست که خوشبختانه امروز نتایج مثبت آن را می توانیم مشاهده کنیم.

امام جمعه شاهرود با یادآوری فرارسیدن هفته امر به معروف از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه، تاکید کرد: در موضوع این هفتهبرنامه هایی از سطح استان و کشور پیشنهاد شده که خوب هستند اما به نظر ما باید این برنامه ها بومی سازی نیز شود برای مثال بالغ بر یک هزار شهید از سه هزار شهید دفاع مقدس استان سمنان شاهرودی هستند که می توان برنامه های هفته دفاع مقدس و امر به معروف را که دقیقا با دهه نخست محرم همزمان است، را در یک راستا برگزار کرد.

امینی افزود: برنامه هایی از جمله برگزاری یادواره شهدا زنان و اصناف و همچنین گردهمایی های مختلف از سوی دولت و استانداری سمنان برای هفته دفاع مقدس و امر به معروف دیده شده که این موارد باید مطابق با مراسم ماه محرم در شاهرود بازنگری شود برای مثال مراسم سنتی علم بندان در روز پنجم ماه محرم در شاهرود، آئینی کهن است که سالانه ده ها خبرنگار، عکاس، تصویر بردار و گردشگر دینی را به این شهرستان می کشاند که باید این مراسم با سایر برنامه های این هفته تداخل نیابد.

وی با قدردانی از برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای گرامیداشت هفته امر به معروف و دفاع مقدس، بیان کرد: شهدای ما با نثار خون پاکشان راه سعادت را به ما نشان دادند و از سوی دیگر این عزیزان با تاسی از سرور و سالار شهیدان جهان، که خود قیامش را بر پایه امر به معروف بنا نهاد، پای به عرصه ای نهادند که بازگشتی از آن نبود لیکن بایدقدردان این شهدا باشیم.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: نباید حساسیت بیش از حد بر این موضوع داشت از سوی دیگر این امر که حساسیتی وجود نداشته باشد نیز آفت است پس باید میانه این دو حالت را در نظر داشت امروز امر به معروف یک واجب فراموش شده است که باید برای احیای آن کوشید اما باید در این حوزه حساب شده پیش رفت برای مثال در بحث طهارت و نجاست همگان می دانیم که حساسیت بیش از حد وسواس است و اهمیت ندادن نیز نادرست پس باید میانه روی را در دستور کار قرار داد تا هیچوقت ضرری به امر به معروف، این فریضه واجب دینی نرسد.

امینی افزود: بی توجهی صرف به امر به معروف بی بند و باری را در جامعه ترویج می دهد لیکن باید به موقع و درست در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد.

وی همچنین گفت: امروز متاسفانه حساسیت خانواده ها و مردم نسبت به منکرات کم شده و نباید بگذاریم این امر صورت گیرد که راه این کار، تذکر لسانی مبتنی بر احترام متقابل است.

امام جمعه شاهرود همچنین با تقدیر از نیروی انتظامی در اجرای طرح مقابله با بدحجابی، تاکید کرد: حضور بانوان و برخی مردان با پوشش های نامناسب در ییلاق های تفریحی شاهرود نگرانی هایی را به وجود آورده بود که خوشبختانه سخنان دیروز فرمانده انتظامی استان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اطمینان خاطری به ما داد چرا که ناجا طرح گشت ویژه بدحجابی خود را آغاز کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار