امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان، گفت: هر کجا مسئولین این کشور شیفته و دلباخته آمریکایی‌ها شدند آسیب آن را دیده‌اند.
کد خبر: ۴۸۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 19 August 2017
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ۲۹ ذیقعده سالروز شهادت امام جوادالائمه(ع)، شهادت این امام همام را تسلیت گفت و اظهار داشت: امیدواریم خداوند توفیق پیروی از مکتب اهل بیت را به همه ما عنایت فرماید

وی با اشاره به کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲،  بیان کرد: این روز لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه آمریکای جنایتکار است که هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

امام جمعه دلوارا دامه داد: دو هدف مهم آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق ملی شدن صنعت نفت و تحقق حکومت دینی بود اما بعد از به دست آوردن توفیق ملی شدن صنعت نفت، دشمن با زمینه‌سازی و توطئه بین این دو شخصیت تاثیرگذار فاصله انداخت و همین مانع تحقق حکومت اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، اعتماد مصدق به آمریکا، تسلط دشمن بر دستگاه سیاسی فرهنگی‏ و به صحنه نیامدن مردم را علل کودتای ۲۸ مرداد می‌دانند، تصریح کرد: در طول تاریخ این کشور هر کجا مسئولین این کشور شیفته و دلباخته آمریکایی‌ها شدند کتک آن را خورده‌اند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در آن زمان هم مصدق به آمریکا تکیه کرد و به کمک آنها امیدوار شد اما آنها به خلاف انتظار مصدق نه اینکه به او کمک نردند بلکه جریان کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند و با تطمیع برخی سیاستمداران خود فروخته و برخی اراذل و اوباش وطن فروش، حکومت مصدق را سرنگون کردند و دوباره شاه معدوم را به این کشور بازگرداند.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده است.

وی افزود: اگر استقلال نباشد یک ملت همه سرمایه یک ملت از هویت او گرفته تا منافع مادی و معنوی او توسط زورگویان چپاول می‌شود همچنانکه در این جریان به‌خاطر نبودن استقلال دشمن بر اوضاع سیاسی و فرهنگی مسلط شد و زهر خود را ریخت.

زاهددوست با بیان اینکه مسئله حضور مردن در صحنه هم نعمت بزرگ و مهمی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب یکی از دلایل مهم کودتای ۲۸ مرداد را همین مسئله به صحنه‏ نیامدن مردم‏ می‌دانند.

وی بیان کرد: اگر در آن شرایط مهم تاریخی مردم هوشیار می‌شدند و به صحنه می‌آمدند هرگز خواست آمریکایی‌ها به ثمر نمی‌نشست و کشور ۲۵ سال دیگر دیکتاتوری شاه را تجربه نمی کرد.

لزوم ترویج ازدواج آسان

امام جمعه دلوار با تبریک اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها، اضافه کرد: تربیت دینی فرزندان، مهریه سبک، جهیزیه مختصر و به اندازه نیاز، دوری از گناه در جشن عروسی و پرهیز از تشریفات بیهوده از درس‌های ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.
 
وی گفت: متاسفانه امروز در جامعه به دلیل چشم به هم چشمی‌های نابجا و دوری از سبک زندگی اهل بیت(ع)، سنت‌های ناپسندی مانند مهریه‌های سنگین، بهانه‌جویی‌ها و اسراف رواج پیدا کرده که جای تاسف است.

زاهددوست با تاکید بر اینکه برای تقویت بنیان خانواده باید به سراغ سبک زندگی اهل بیت برویم و ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنیم، اظهار داشت: باید از ترویج گناه و فساد در مراسم عروسی پرهیز کرد.

وی افزایش سن ازدواج در کشور را نتیجه سخت‌گیری خانواده و توقع زیاد دختران از پسران و مهریه‌های سنگین دانست و ادامه داد: خانواده‌ها باید در این زمینه سخت‌گیری کمتری داشته باشند زیرا که سخت‌گیری در امر ازدواج باعث افزایش معضلات و مفاسد اجتماعی در جامعه می شود و گریبان همه افراد جامعه را می‌گیرد.

استقبال شهید گمنام

امام جمعه دلوار با اشاره به استقبال شهید گمنام، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر یک شهید گمنام روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح هفته آینده فضای شهر دلوار را عطرآگین خواهد کرد. حضور شهدا موجب می‎شود که راه اصلی را گم نکنیم و فراموش نکنیم که آرامش و امنیت امروز ما مرهون جان‎فشانی‎های آنان است.

وی عنوان کرد: عزت، عظمت، اقتدار، امنیت، آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون ایثار، فداکاری و شهادت‎طلبی شهدا و جانفشان رزمندگان است.

زاهددوست با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور فضایل بزرگ انسانی الهی شهیدان رجایی و باهنر است، افزود: نام رجایی و باهنر یادآور فضایل ارزشمندی است که متاسفانه برخی از آن فضایل امروز در بین دولتمردان ما فراموش شده است.

مسئولان از رجایی و باهنر درس بگیرند

وی بیان کرد: ارزش‌هایی مانند ساده‏‌زیستی، مسئولیت‏ پذیری، ولایت‏مداری، دوری از تجمل‏‌گرایی، استقامت و ایستادگی، کار و خدمت بی‌منت به مردم، عمل به‏ جای حرافی، توجه به دردها و مشکلات جامعه و صدها ویژگی ارزشی دیگر که لازم است مسئولین ما از دولتمردان ارزشی شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند و وجود خودشان را وقف تداوم انقلاب و خدمت به مردم کنند.

 امام جمعه دلوار ادامه داد: هفته دولت هم گرامی‏داشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر است و هم تجلیل از یک تفکر انقلابی است و هم یادآور رفتار خصمانه دشمنان قسم‏ خورده انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هفته دولت فرصت تجلیل از ارزش‏‌هایی است که آن دو شهید بزرگوار تا روز شهادت خود به آن متعهد بودند؛ مردانی که مصداق عینی شیفتگان خدمت به ملت نه تشنگان قدرت بودند.

زاهددوست اضافه کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس نهایت دقت و امانتداری در بررسی صلاحیت وزرا داشته باشند و  به آنچه رضای الهی و خیر صلاح ملت ایران  است عمل کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار