سرپرست علوم پزشکی ساوه:
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: با توسعه زندگی شهرنشینی شیوع بیماری‌هایاعصاب و روان رو به افزایش است و باید گام‌های سازنده‌ای برای پیشگیری و درمان آنها برداشت.
کد خبر: ۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ 14 February 2015

جلیل کوهپایه‌زاده در مراسم افتتاح بخش روانپزشکی بیمارستان شهید مدرس ساوه گفت: با توجه به نبود خدمات بیمارانی که نیاز به بستری در بخش روانپزشکی دارند راه اندازی این بخش در اولویت مجموعه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت.

شمار بالای مهاجرت، تراکم جمعیت و تنوع خرده فرهنگ‌های موجود را از جمله عواملی دانست که این نیاز را مضاعف کرده است.

به گفته وی گاه فشار روانی و تنش در زندگی فرد آغازگر اختلال و بیماری اعصاب و روان است که این عامل در مناطق مهاجرپذیر شایع‌تر است و نبود امکانات درمانی مناسب برای معالجه این نوع اختلالات می‌تواند بصورت آسیب‌های روانی و اجتماعی در جامعه بروز کند.

وی اظهار کرد: هم اینک بسیاری از بیماران اعصاب و روان ساوه که نیاز به بستری دارند برای ادامه درمان بناچار به مراکز درمانی شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند که این امر مشکل تردد، اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های اضافی را برای بیماران و خانواده‌های آنان به همراه دارد.

وی اضافه کرد: برخی خانواده‌های این بیماران نیز به دلیل ناتوانی مالی، توان استفاده از مراکز درمانی دیگر شهرستان‌ها را ندارند که این امر زمینه‌ساز بروز مشکلات بسیاری برای آنان و اطرافیان بیماران شده است .

به گفته وی، بسیاری از این بیماران در صورت برخورداری از امکانات درمانی مناسب از قبیل خدمات مشاوره‌ای و تخت بستری در مدت زمان کم امکان بازگشت سالم به جامعه را دارند.

وی گفت: نبود مرکز درمانی خاص برای این افراد در ساوه گاه موجب شده تعدادی از خانواده‌ها، به پزشکان غیر متخصص مراجعه کنند که در برخی موارد نه تنها بهبودی حاصل نشده بلکه آثار سوء دیگری هم برای بیمار در پی داشته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار