رئیس محیط زیست شهر تهران:
رئیس حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه روزانه حدود 200 تن پسماند پزشکی و بیمارستانی در تهران تولید می‌شود، گفت: سرنوشت نیمی از این پسماندها مشخص نیست.
کد خبر: ۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ 14 February 2015

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در شهر تهران حدود 7000 واحد درمانی اعم از مطب، درمانگاه، بیمارستان و کلینیک وجود دارد، اظهار داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود روزانه نزدیک به 180 تا 200 تن پسماند پزشکی در این مراکز تولید شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه با اعلام اینکه سرنوشت نیمی از این پسماندها مشخص نیست، ادامه داد: از این میزان 90 تن پسماند،توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران جمع آوری می‌شود.

وی یادآور شد: حدود 700 مورد از این مراکز دارای قرارداد مشخص با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هستند.

بازگیر در ادامه گفت: بر اساس قانون این مراکز باید در محلی مشخص پسماندها را کاملا بی‌خطرسازی کنند و عملیات اتوکلاو را به درستی در این خصوص پیاده کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهر تهران متذکر شد: در همان مراحل ابتدایی باید بحث تفکیک زباله‌های بیمارستانی به درستی انجام شود و سپس در محلی مشخص عملیات امحای نهایی بر اساس استانداردها انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه در برخی از مراکز این کار به درستی انجام نمی‌شود، یادآور شد: حدود 100 مورد اخطاریه در این خصوص برای مراکز درمانی صادر شده است که بسیاری از مراکز امحای استاندارد پسماندهای عفونی و خطرناک را در دستور کار قرار داده‌اند اما از این میان 16 مرکز همچنان به این مهم بی‌توجه بوده‌اند که به مراکز قضایی معرفی شده‌اند.

بازگیر متذکر شد: برخورد با این مراکز به دلیل اهمیت این موضوع و در میان بودن سلامت افراد جامعه، از سوی محیط زیست با متخلفان جدی و بدون اغماض خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار