مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه جیره‌بندی آب در روستاهای استان نداریم و آبرسانی کافی برای همه روستاهایی که نیاز داشته باشند، انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 06 August 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا،ایرج شهبازی، با بیان اینکه کمبود آب و یا جیره‌بندی در روستاهای استان نداریم، اظهار کرد: همه روستاها یا منبع تامین آب مطمئن دارند و یا آبرسانی سیار برای آنها انجام می‌شود.

وی تعداد روستاهایی که اکنون در کرمانشاه آبرسانی سیار می‌شوند را 135 روستا عنوان کرد و ادامه داد: با پیش رفتن در فصل گرما ممکن است این تعداد در پیک آبرسانی به 300 روستا هم برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون 1786 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند، خاطرنشان کرد: به غیر از 135 روستایی که به صورت سیار آبرسانی می‌شوند، مابقی روستاها دارای منبع تامین آب هستند.

به گفته این مسئول، این روستاها یا از طریق چشمه تامین آب می‌شوند و یا از طریق مجتمع‌های آبرسانی آبی کافی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

شهبازی در خصوص تعداد روستاهایی که در فصل زمستان نیز ممکن است نیازمند آبرسانی سیار باشند، اظهار کرد: در فصل سرما تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار به 60 تا 70 مورد می‌رسد.

وی سهمیه آب هر خانوار روستایی در شبانه‌روز را 150 لیتر عنوان کرد و افزود: آبرسانی برای روستاها چند بار در هفته انجام می‌شود و اگر روستاهایی صعب‌العبور باشند، می‌توانند آب را در درون روستا برای چند روز ذخیره کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از محدودیت منابع آب هم یاد کرد و از روستاییان خواست در مصرف آبی که در اختیار دارند، صرفه‌جویی کنند. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار