در جشنواره نان از مزرعه گندم تا سر سفره
قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن صنفی تولید کنندگان آرد، نان رایگان در همایش نان از سفره تا مزرعه پخت و عرضه می‌شود.‌
کد خبر: ۴۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵ 14 June 2015

غلامعلی راستی در جلسه هماهنگی اولین همایش نان، نانوا، نانوایی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه برنامه‌های این همایش بر ضرورت اقدامات فرهنگی برای همراهی مردم در مصرف بهینه نان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در برگزاری همایش نان، نانوا، نانوایی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز همکاری خوبی دارد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی تبریز توجه داشته باشد که دستگاه‌های اجرایی بودجه چندانی برای هزینه‌کرد و اجاره غرفه در این همایش نخواهند داشت و با برنامه‌های جنبی باید به درآمدزایی در این همایش پرداخت.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: کارخانجات آرد آذربایجان شرقی متحول شده و پخت نان نیز با گذشته تفاوت بسیاری دارد اما مردم باید با حقوق خود در زمینه دریافت نان سالم آشنا شوند.

وی افزود: کیفیت آرد تولیدی در استان قابل مقایسه با گذشته نیست و در همایش نان از سفره تا مزرعه می‌توان از دستگاه‌های قدیمی کارخانه‌جات تولیدی آرد به‌عنوان موزه‌ای استفاده کرد و در اختیار مردم گذاشت.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن صنفی تولید کنندگان آرد، نان رایگان در همایش نان از سفره تا مزرعه پخت و عرضه می‌شود.

راستی خاطرنشان کرد: در راستای مباحث تبلیغی توزیع رایگان نان صورت می‌گیرد و تبلیغ در زمینه محصولات نانی امری ضروری است تا مردم با کیفیت نانهای مختلف آشنا شوند.

صادقی ، معاون خبر صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این نشست هماهنگی با اشاره به تولید گزارش‌های خبری و پیش‌خبری گفت: علاوه بر برنامه‌های خبری معاونت‌های دیگر صدا و سیما نیز برنامه‌های تولیدی را در دستور کار خود دارند.

وی افزود: باید برندهای برتر نان استان مانند نان اسکو، فطیر بستان‌آباد و نان‌های دیگر نیز به مردم معرفی و زمینه تولید نان‌های برتر در دیگر شهرها فراهم شود.

معاون خبر صدا و سیما با اشاره به اهمیت انعکاس طرح‌های تحقیقاتی دانشگاهی در زمینه نان عنوان کرد: در حال حاضر برخی طرح‌های دانشگاهی در تبریز در زمینه نان انجام می‌شود که انعکاس این طرح‌ها به جامعه مؤثر و مفید خواهد بود.

صادقی گفت: در زمان برگزاری همایش و قبل از آن نیز برنامه‌های پیش‌خبر و نیز تولید اخبار و انعکاس گزارشات صورت می‌گیرد.

جشنواره"نان از مزرعه گندم تا سر سفره" شهریور در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره نان از مزرعه گندم تا سر سفره ۲۳ تا ۲۸ شهریور ماه سال جاری در محل سالن سهند نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما ، حمید شکوهی در جلسه هماهنگی اولین همایش نان، نانوا، نانوایی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه برنامه‌های هماهنگی این جشنواره با بیان اینکه بحث تبلیغات نان سالم و شعار نان از مزرعه تا سفره بایستی به صورت مستمر و گسترده در جامعه صورت گیرد، اظهار داشت: در زمینه تبلیغات و همراهی جامعه باید محکم و قوی به پیش برویم تا موضوع به غفلت سپرده نشود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره نان از مزرعه گندم تا سر سفره 23 تا 28 شهریور ماه سال‌جاری در محل سالن سهند نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد که این همایش با برگزاری نمایشگاه خرید پائیزی همزمان می‌شود.

وی افزود: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌های متعددی حضور دارند و جلسات هماهنگی مستمر برگزار می‌شود، ولی با توجه به ضرورت هماهنگی‌ها جلسات مستمر با تعیین برنامه ها اجرایی لازم و ضرروی است.

شکوهی با بیان اینکه در زمینه تبلیغاتی باید کارهای بیشتری انجام شود، اظهار داشت: در زمینه آماده‌سازی تبلیغاتی نیز باید همراهی رسانه ها را داشته باشیم.

وی با تاکیدبر تقدیس نان در فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ نان دیداری با امام جمعه تبریز خواهیم داشت تا این موضوع از نگاه مذهبی و فرهنگی نیز تبیین شود.

شکوهی تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا همایش نان به صورت مستمر از سال آینده در محل نمایشگاه بین المللی تبریز و در قالب نمایشگاه ارایه توانمندی‌های ارگان‌های مختلف درزمینه نان و تولید آرد و مسائل جانبی برگزار شود.

وی با اشاره به آغاز به کار سایت اینترنتی همایش خاطرنشان کرد: این سایت در حال حاضر آماده شده و برنامه‌های مختلف همایش از طریق این سایت به جامعه منعکس می‌شود.

شکوهی گفت: در زمینه کیفیت نان و استفاده مطلوب از نان در قالب مولفه‌های مربوط به مردم در مدت برگزار همایش منعکس شود تا نان از کیفیت مطلوب به مردم منتقل شود.

وی افزود: این برنامه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز در فضای 2 هزار متر مربع برگزار می‌شود در حاشیه نمایشگاه نیز برنامه نمایشی و تئاتر اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: زمان بازدید این نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 خواهد بود و در نمایش طنزی هم که در این نمایشگاه اجرا می‌شود، عملکرد دستگاه های متولی هم به بوته نقد گذاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار