با حضور سرپرست مرکز ملی فرش ایران، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان بناب، فعالان و تولید کنندگان فرش دستباف مسایل و مشکلات هنر- صنعت فرش دستباف صبح روز گذشته در محل فرمانداری بناب بررسی شد.
کد خبر: ۴۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 13 June 2015

به گزارش خبرنگار ما حسین نجاتی در این مراسم گفت : با توجه به دستور وزیر محترم صنعت تصمیمات این جلسه قابل اجرا در استان و نهایتا کشور خواهد بود .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد : رسیدگی به دغدغه 500 هزار نفر از قالیبلفان استان یکی از برنامه های اولویت دار سازمان می باشد .

وی قالیبافی را از جمله فعالیت های مهم اقتصادی و موثر در معیشت، درآمد و اشتغال استان دانست.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران نیز در این نشست با بیان اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی می توان به هنر- صنعت فرش اتکا کرد گفت: بدخواهان این سرزمین اگر بخواهند از لحاظ اقتصادی به کشور ضربه بزنند از جاهایی که دانش و مهارت فنی فعالیت اقتصادی را نداشته باشیم، نیازمند سرمایه گذاری های کلان باشیم و یا به واردات گسترده نیازمند باشیم ضربه می زنند این درحالی است که دانش و مهارت های مرتبط با فرش در کشور وجود دارد و در این حوزه می توان با حداقل سرمایه و با مواد اولیه داخلی اشتغالزایی و فعالیت کرد.

حمید کار گرافزود: به علل گوناگون تاریخی، فرهنگی و هنری این هنر- صنعت در کشور قابل توجه است و در کنار اینها با حوزه های اقتصادی، اشتغال زایی، ارزآوری و ‏تامین معیشت مردم به ویژه روستاییان ارتباط قوی دارد و در فصول کم رونقی، خشکسالی و تحریم به عنوان شغل مکمل کمک معیشت خانوار بوده است.

وی با اشاره به تجربه سال های گذشته پرداخت مستقیم یارانه به بافندگان، این اتفاق را نامناسب دانست و گفت: تسهیلات باید به تولید کننده و پشتیبان داده شود چراکه با حمایت از پشتیبان تولید فرش می توان شاهد رونق در این حوزه بود.

کارگر در پاسخ به دغدغه های فعالان فرش دستباف برای دریافت تسهیلات گفت: در حال حاضر براساس تفاهم نامه منعقده بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کار آفرینی امید شرایط مناسبی برای اعطای تسهیلات با سود 4درصد فراهم شده است.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه این صندوق در اعطای تسهیلات محدودیت اعتبار ندارد تصریح کرد: در برخی استان ها به دلیل کچ سلیقگی، تفسیر به رای شعب صندوق و یا کندی عمل، گاه فعالان حوزه فرش استان ها نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند که این امر قابل پیگیری و مرتفع شدن است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار