کد خبر: ۴۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 01 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛علیرضا دهقان ـ دبیر تخصصی جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد ـ پیامی را برای این جشنواره منتشر کرد.

در متن پیام دهقان آمده است:

"هنر" حیاتی شدن یافته‌هاست، حیاتی درخشنده و تابناک؛ و "فیلم" تمنای جانبخشی دوباره به ارزش‌ها

آنجا که طبیعت در روان انسان تجلی می‌یابد و گام‌ها حرکت به سوی آفرینش را آغاز می‌کنند هنر زبان گویایی می‌شود، برای  انتقال مفاهیم در کالبدی ظریف و فیلم امکان ایفای نقشی چند بعدی و تاثیرگذار را در این ساختار غنی فراهم می‌سازد تا شناور بودن انسان در جهان دوگانه احساس و تعقل، برای او میدان بروز رشد و تعالی را فراهم سازد.

سینما مخلوق هنرمند و خالق هویت، واقعیت و امید است و فیلم کوتاه ستونی مناسب برای تقویت این پیوندها محسوب می‌شود و آن را می‌توان فراگیرترین سفیر فرهنگی و یکی از بالاترین سرمایه‌های اقتصادی در عرصه هنر دانست که رویش‌اش تنها نیازمند ریزبینی‌های تخصصی و حمایت‌های فراگیر است.

این‌بار در مسیر کوششی دیگر برای حیات هنری آفرینشگر، دانه‌های عشق از صحن و سرای رضوی برمی‌چینیم و کرامت انسانی را طلیعه اولین سلام قرار می‌دهیم.

سلام بر تو آن دم که طلوع مشرقی‌ات دریایی از شعف را رقم می‌زند و از آسمان مهربانی‌ات خورشیدی دیگر سر بر می‌کشد. سلام بر تو ای امام نور و رحمت ...

دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد مروج ارزش‌های انسانی و اخلاقی در کالبد آثار سینمایی و بستر نوآوری و خلاقیت هنرمندان این عرصه است. مفتخریم که همبستگی و تلاش پر دغدغه‌ی بسیاری از هنرمندان این عرصه، مسیر را به سمت خلق جلوه‌های بصری شگرف و ماندگار هدایت می‌کند.

به سهم خود از دیده هنر و از روزنه سپاس، احساس لطیف، ذوق رقیق، بلند همتی و رهنمودهای بزرگواران و همراهان جشنواره دوازدهم را ارج می‌نهم  و از آستان خدای مهربان برای تلاشگران در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر بویژه در عرصه سینما سربلندی روزافزون و بهره‌وری ماندگار آرزومندم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار