کد خبر: ۴۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 01 August 2017
مشاورین املاک معتقدند: افزایش رهن و اجاره بهادر اهواز هر ۶ ماه یکبار به طور سلیقه ای افزایش می یابد و متاسفانه مالکین ارزش قیمت مسکن شان را با سود بانکی قیاس میکنند.
به گزارش رهیاب و به نقل از اهواز نوین، علیرغم رکود حاکم در بازار خرید و فروش مسکن بازار اجاره بها بسیار پررونق است البته برای مالکان نه مستجران از انجا که درحال حاضر قدرت خرید مردم پایین است و اکثر متقاضیان به سمت اجاره نشینی رفته اند.

اگر سری به هریک از بنگاه های معاملات املاک شهر اهواز بزنید قطعا این مساله را متوجه خواهید شد که گله مندی انان از رکود بازار مسکن است و این یعنی مردم به علت عدم توانایی خرید ناچارند همچنان مستاجر بمانند.

حمیدی یکی از مشاورین املاک مرکز شهر اهواز افزایش نرخ اجاره بها چندسال اخیر را ناشی از نبود نهاد نظارتی و سلیقه مالکان می دانند و می گویند متاسفانه مالکین ارزش قیمت مسکن را با سود بانکی قیاس میکنند و انصاف را در قیمت اجاره بها رعایت نمیشود.

وی اشاره به اینکه قیمت مسکن ظرفیت افزایش اجاره بها را ندارد ادامه داد: در برخی از مناطق و بافت‌های کشور توازن بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و مستاجران به خاطر نبود مسکن مورد نظر خود بطور ناخواسته به رقابت در جهت افزایش اجاره اقدام می‌کنند.

حمیدی تغییر سیاست های پولی دولت در حوزه بانکها و موسسات مالی را یکی دیگر از عوامل دخیل در افزایش نرخ اجاره بها دانست و گفت: در شهریور امسال که فصل جابجایی است قطعا شاهد موج دیگری از افزایش اجاره بها خواهیم بود.

وی همچنین متوسط نرخ اجاره بها در اهواز را در سه قسمت دانست و گفت: متوسط نرخ اجاره بها یک باب منزل مسکونی ۱۰۰ متری در منطقه بالای شهر اهواز میانگین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون و در منطقه متوسط و مرکز شهر ۶۰ تا ۷۰ میلیون و در مناطق پایین شهر نیز ۳۰ تا ۴۰ میلیون عنوان کردند و در مناطق کم برخودارتر نیز کمتر که این اجره بها در صورت کاهش یا افزایش کرایه ماهیانه توافقی بین مستاجر و مالک قابل تغییر است.

به گزارش اهوازنوین: گویی در بازار اشفته مسکن  و نبود متولی در این حوزه مالکان با حرکت بر مدار جیب چاق کنی روز به روز کرایه های املاک خود را بالا برده و مستاجران نیز ناچارند در صورت عدم پرداخت اجاره بها سال به سال خانه به دوشی را تجربه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار