رئیس ستاد مدیریت بحران مهدی‌شهر:
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه 10 هکتار از جنگل رودبارک در آتش سوخت، گفت: میزان خسارت وارده محاسبه نشده است.
کد خبر: ۴۶۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 30 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسن ارگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آتش‌سوزی منطقه رودبارک در روستای فولادمحله از توابع شهرستان مهدی‌شهر اظهار داشت: مهار آتش‌سوزی جنگل رودبارک با همکاری و همدلی بخش دولتی و مردمی انجام شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: با توجه به اخبار ارسالی و به‌محض اطلاع‌رسانی به فرمانداری شهرستان مهدی‌شهر، دستور تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان از سوی جانشین این ستاد صادر و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله آتش‌نشانی، ناحیه مقاومت بسیج، منابع طبیعی و محیط‌زیست انجام شد و همه به‌ حالت آماده‌باش درآمدند و به‌محض حضور در منطقه نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در پیش رو داشتیم، صعب‌العبور بودن منطقه بود که در مسیر مهار آتش ما را با مشکل مواجه کرد؛ اما با همراهی خوبی که از سوی شهرهای هم‌جوار و دهیاری فولادمحله صورت گرفت و بخش عمومی که در کنار بخش دولتی ما را همراهی کردند، آتش مهار شد.

ارگی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که تا تعدادی از نیروهای محیط‌زیست و منابع طبیعی در منطقه آتش‌سوزی حضور داشته باشند تا در صورت شعله‌ور شدن آتش بنا بر هر دلیلی از طریق بقایای باقی‌مانده، نسبت به مهار مجدد آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: میزان تقریبی آتش‌سوزی 10 هکتار اعلام‌ شده و خسارت آن هنوز محاسبه نشده است و برآورد خسارت متعاقباً از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهدی‌شهر با تأکید بر لزوم مراقبت هر چه بیشتر از منابع طبیعی، جنگل‌ها و محیط‌زیست، خواستار توجه بیشتر گردشگران و اهالی منطقه شد تا این بی‌توجهی سبب نشود محیط‌زیست به خطر بیفتد.

ارگی تصریح کرد: اولین اطلاع‌رسانی این آتش‌سوزی از سوی یکی از دامداران منطقه به نیروی انتظامی روستای فولادمحله رخ داد و محیط‌زیست این مسأله را پیگیری کرد و 70 تا 80 نفر از نیروهای مردمی و دولتی در مهار این آتش دخیل بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار