تحقیر آبی ها در یادگار
گسترش فولاد با کادرفنی جدید و مدیرعامل جدید شکست سنگینی را پذیرفت
کد خبر: ۴۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸ 29 July 2017
تیم های فوتبال گسترش فولاد و پارس جنوبی جم از ساعت 20 جمعه شب در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و در مقابل چشمان 200 تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند.
در این مسابقه گسترش فولاد گل اول را به ثمر رساند ولی پس از آن با دریافت 4گل یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ باشگاه را متحمل شد تا تیم تازه دسته برتری شده ی پارس جنوبی بازگشتی رویایی داشته باشد و 3 امتیاز ارزشمند را در شروع لیگ به یغما ببرد.

 


هفته هفدهم لیگ برتر
تاریخ: 6 مردادماه
استادیوم یادگار امام(ره) تبریز
داور: محمدحسین ترابیان، علی دودانگه و مهدی شفیعی

 گسترش فولاد تبریز:
فرناندو ده خسوس، سیداحمد موسوی(میثم جودکی)، دراگان زارکوویچ، امین حاج محمدی، احمد رضا زنده روح (علیرضا چراغعلی)، کاخاکاخبر شویلی، رضا خالقی فر، علیرضا ارجمندیان، علیرضا نقی زاده، میلاد فخرالدینی(مسیح زاهدی) و مسعود ابراهیم زاده
سرمربی: لوکا بوناچیچ

پارس جنوبی جم:
محسن فروزان، مجتبی لطفی، ایمان سلیمی، علی دشتی (حسین پورامین)، ابراهیم صالحی، مهدی زبیدی(54- امید سینک)، میثم تیموری، میثم نقی زاده، فرشاد سالاروند، آلویس نانگ(احسان تاییدی) و فرشاد محمدی مهر
سرمربی: مهدی تارتار
اخطار:
کاخاکاخبر شویلی از گسترش فولاد

محسن فروزان و میثم تیموری از پارس جنوبی
اخراج: کاخاخبرشویلی از گسترش فولاد
گسترشی ها را می توان تیمی تازه وارد به لیگ حساب کرد چراکه این تیم از صدر تا ذیل با تغییرات گسترده ای روبرو شده و همه ی ارکان این تیم خصوصی دچار سونامی تعویض و تغییر شده است.
اولین بازی این تیم در فصل جدید با برتری نسبی در ده دقیقه ی ابتدایی همراه بود و توانستند در همان نخستین دقایق (دقیقه 9بازی) به گل دست یابند.
خطای مسلم روی ارجمندیان را داور این دیدار (که اولین قضاوت ش را سوت می زد) پنالتی اعلام کرد تا خالقی فر بر خلاف حرکت فروزان با ضربه ای فنی توپ را با تور آشنا کند.
هرچند پیش از آن نیز داور این مسابقه در دقیقه 6 به راحتی از خطای سرخ های جم بر روی ارجمندیان گذشته بود و یک پنالتی مسلم را نادیده گرفته بود.
هنوز گسترشی ها در شادی این گل بودند که بازهم داور اعلام پنالتی کرد و این بار برخورد توپ به دستان زنده دل را پنالتی اعلام کرد تا نانگ پشت این ضربه بایستد.
واکنش عالی ده خسوس باعث شد تا ضربه پنالتی این بازیکن سیه چرده هدر رود و کماکان آبی ها پیروز این میدان باشند.
اما ضعف مفرط خط دفاعی تیم میزبان شرایطی را فراهم کرده بود که مهاجمان میهمان به راحتی در زمین این تیم جولان می دادند و صاحب موقعیت می شدند.
بالاخره یکی از این موقعیت ها در دقیقه 24 به بار نشست. ابراهیم زاده که یکی از ضعیف ترین بازی های خود را به نمایش گذاشته بود مرتکب خطای پنالتی شد تا داور برای سومین بار در سوت خود به نشانه ی پنالتی بدمد.
این بار محمدی مهر با ضربه ای دقیق و فنی ده خسوس را تسلیم و نتیجه را مساوی کرد.
در این نیمه گسترشی ها یک بازی سردرگم، بی برنامه و لاقیدانه ای را به اجرا گذاشتند به گونه ای که جناحین این تیم به اتوبانی سهل الوصول برای مهاجمان حریف تبدیل شده بود.
عدم یارگیری، ناتوانی در حفظ توپ، اشتباه در پاس های طولی و عرضی و عدم موقعیت سازی گوشه ای از هنرنمایی جوانان گمنام لوکا بود که به چشم دیده میشد.
با شروع نیمه دوم بازهم کفه ترازو به سود جمی ها سنگینی می کرد.
خلق موقعیت های خطرناک تمامی نداشت و هر آن احتمال فرو ریختن دروازه گسترش می رفت.
شاید اگر پارس جنوبی کمی تجربه ی بیشتری داشت می توانست شمار گل های خود را دو رقمی کند.
با اخراج کاخا در دقیقه ی 60 عملا شیرازه ی تیم میزبان از هم پاشید تا دو گل دیگر را نیز پذیرا باشد.
در دقیقه 65 ارسال دقیق سالاروند با ضربه سر زیبای نانگ همراه شد تا سومین گل میهمان ثبت شود.
هنوز دقیایقی از این گل نگذشته بود (دقیقه68) که علی دشتی در محوطه حریف گسترشی ها کاری کرد کارستان و با حرکات تکنیکی خود، شش مدافع آبی ها را کنار زد و با شلیکی سنگین سنگربان آبی ها را برای بار چهارم تسلیم کرد تا به نوعی گسترشی را تحقیر کند.
پس از این گل پارسی ها دست به یک بازی تمرینی و به نوعی "ریکاوری" زدند و با مماشات دقایق پایانی را طی کردند تا اسکوربورد همان 4-1 را تا انتها حفظ کند.
با این شکست سنگین، لوکا و شاگردانش کار سختی را در ادامه لیگ خواهند داشت و برگرداندن آنها به شرایط روحی و روانی نرمال می تواند اصلی ترین دغدغه کادرفنی باشد.
سوالات بسیاری در خصوص این بازی و بازیکنان این تیم وجود دارد که فرصتی دیگر میطلبد.
امید که شاگردان لوکا بتوانند از آبروی فوتبال تبریز و گسترش دفاع کند و به زنگ تفریح لیگ تبدیل نشود و این بازی فقط یک حادثه بوده باشد!
عادل جعفرموحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار